Friday, July 17, 2009

few questions in my mind

6:04 AM
kadang2 aku nak cakap orang islam bodh x jugak. seriusly. klu ikut sjarah smue pandai2 jer. ye r kan, al khawarizmi, ibnu sina and smue2 uh. spe x kenal an?

tapi sumthin aku xleh terima sampai skunk. aku yakin tuhan turunkan smue mnde msti ade sebab. sebab ape Allah x bagi cukur bulu kaki??? salah ke ah? klu tnye ustaz, ni yang dijawabnye " dah Allah tetapkan hukumnye gitu. ikut jrt" seriusly ini bodos. sebab, xleh ke explain secara saintifik? aku tau mesti ade sbb saintifik. cume x diresearch sbb umat islam smkin malas cam aku.

orang islam cakap punye lar bangge klu orang kristian berbahas ngan orang islam. cume ade satu point yang aku xleh terime. klu kristian ade tiga tuhan. alasan yg orang islam debat bagi uh is "klu tiga tuhan mesti berebut." and ada lagi satu "klu ada tiga tuhan gaduh2 nanti bercerai". serioushit bodoh jawapan uh. what i means is, klu kite tengok. dah nama tuhan, mesti perfect, ade perilaku yang ok. so xkan nak gaduh. tu bukan tuhan. tu binatang. perlu ke rebut2 kuase? so nape stiap kali tuhan cakap kat ending ayat, "afala tatafakkarun? afala tatazakkarun? " means that, tidakkah kamu memikirkannya? kesian kan? tuhan bagi clue, tapi smue buat cam tau jer.

so, persoalan agama aku rase xkan habes. yang pasti keristian sesat.

wassalam. teguhkanlah akidah wahai kawanku.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: