Wednesday, June 2, 2010

yes it HAPPENS!!

10:32 AM
semalam aku cakap ngan bapak aku, aku tanyelah pasal Israel punya attack terhadap beberapa misi bantuan Gaza tu an. Bapak aku cakap "tapayah la cakap pasal Israel tuh, memang kurang ajaq punya bangsa. Tapayah cakap, memang sangat sakit hati". Begitulah cakap ayah aku Haji Hasan. So, aku pun, okeyhhhhhhhh. Dan still aku tapaham satu benda, bukan nak mempertikaikan tindakan orang2 yang buat, but aku tanampak hasil sebenarnya. Kenapa mesti semua orang dalam facebook nak tukar gambar profile jadi flag Palestin? Owh maybe sebagai satu tanda protes la. Itu bagus sebenarnya. But on the othe side, ada effect ke? kadang2 aku tengok cam takde effect je pun.

Actually itu belum lagi cukup membingungkan aku. Lagi aku bingung, dan menjadi persoalan dalam hidup aku is, 'orang-orang yang bukan Islam lain, derang kesian ke, derang langsung dont give a damn on what happened to us? aku just wonder. tak syak pape, but plek jer takde respon pon an.

okeyh end of my first point.

btw kenapa aku nak post benda2 tension macam ni?

actually hari ni merupakan hari yang bahagia dalam hidup aku. sebaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.........

aku

boleh

shopping

gila-gila

banyak

hahahhaa. thanxssss kepada semua orang yang dah tolong aku time aku takde kad, sekarang kad aku dah sampai. ngeeeeeeeeee. soooo, what will happen then? macam aku cakap la, aku nak shooping gila2. ye lakan. nak shopping bila lagi kan, dah tiga bulan aku hidup tanpa duit elaun apa2 pun kecuali mengharapkan ihsan baik hati korang di sana. huhuhu. dan tadi aku dah shooping few things. actually bukan la 'few' sangat pon. mega la jugak. tapi an, what will happen then is, aku sedang nak pikir ape nak beli kat korang nanti.....hurm. aku dah made few list la orang yang aku nak kasi souvenir. tapi aku dah konfius nak bagi souvenir ape kat korang. huhuhu.

korang nak souvenir dari russia or greece?
russia takde la souvenir best sangat pon, but ade la few simbolik russia. kepada yang siapa2 yang dah buat pilihan sila leave a comment or message me or whatever la. aku entah, tadi bila aku dapat duit, aku teringat kat korang2 yang bantu aku. and memang start daripada korang risau pasal aku hari tuh aku dah start pikir macam mana aku nak balas jasa korang kat aku ni. huhu. and sekrang Allah dah bagi aku peluang. sori korang tadapat stop aku daripada beli apa2 kat korang sebab memang aku dah bernazar aku nak appreciate korang. but, aku harap korang janganlah harap lebih sangat aku nak beli mahal2 eh? aku pun kene saving jugak sebab banyak jugak barang aku nak beli nnti time aku balik malaysia. -.-"""

thanxsss semua orang. moga Allah dapat membantu korang semua and gudLuck Korang dalam ExAm!!!!!!!!!!!!!!

salam.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

10 yakek:

Khadijah Iderus said...

7 kapal dalam rancangan menghantar bantuan ke gaza bukan saja dari negara2 islam. The non-muslims do care of gaza. Bley search kat flickr. Gaza bukan lagi isu antara agama, ia isu kemanusiaan.

it maybe x effective sampai buat askar2 israel letak senjata, tapi at least ia ingtkan org lain tentang gaza setiap kali terpandang.






















=) nak keychain!!

Fuzzy A! said...

Yep, ini adalah isu kemanusiaan. Masalah sekarang ialah orang Islam tetap nak buat ni isu agama. Ofkoslah orang yang tak Islam rasa segan nak masuk campur. Tapi memang most of orang bukan Islam tak suka apa gavemen israel buat kat orang lain.


Aku nak seluar pendek kotak kotak. Belikan untuk aku?

Fuzzy A! said...

Oh and aku lupa nak cakap aku pun tak nampak point protesting. Macam takde beze je, buat org yang protest lebih frust adalah.

Unknown said...

khaddy: suke gambar bokeh kau. haha. and btw, keychain eh? Yep aku belikan nnti. thanxss for sharing, tak pulak ada jugak orang bukan Islam.

Unknown said...

fuzzy: SELUAR KOTAK2 TUH NANTI AKU BELIKAN KAT NEWYORKER. ko nak kan? *muka garang*. aku bagi nnti jangan banyak songeh. tapi ko kene tackle awek russian untuk aku dulu. ahaha.

a ah. memang isu kemanusiaan. tak sia2 aku ada blog,a ku luahkan persoalan aku, ada jugka orang jawab. tak tau pulak ada non muslim yang tolong. and thanxsss for the info ko gitau pasal orang muslim. it just aku tak tau an. and logic jugak point ko sbb org islam buat ni isu agama. and aku risau jugak, yang derang tulis ayat2 al-quran ala2 isytihar perang tuh. aku takut org non muslim pikir laen. huhu.

Khadijah Iderus said...

haha. bokeh x jadi ar...

fearixers said...

aku nk duit hang?? haha...

Anonymous said...

waaa....bestnye jd kawan2 awk...

~n.a.r~

Anonymous said...

i wrote bout why people demonstrate olong the street and why they boycote Isreal product in my blog..Feel free to read the link that i enclosed together at the end of the entry. (my entry is not good as the link i put in so kalau nak baca link tu je pon dah bagus)

Hehe, yup some people might not give a damn about this..But ask ourself what we had done so far for them..What we had done so far to see Al aqsa is ours one day!

And dont forget we will be gathered around Al Aqsa during hari Mahsyar!

-sori terkomen panjang plak-

Fuzzy A! said...

Haha kelakar. Jews nak the Dome of the Rock for themselves, Muslims nak al-Aqsa for themselves. Bila orang nak sedar that that particular piece of land, any land for that matter, is not the property of Jews or Muslims, rather it is the property of God?