Sunday, November 29, 2009

entri aidil adha dari volgograd...

3:54 AM
jangan buat aku dengki ngan korang-korang yang makan daging kambong lebu unta dan sebagainya di malaysia. well, at least aku makan daging kambing kat sini. weee :-P.

seronok jugaklaaa belajar kat sini ann. program hari ih walaupun nampak macam simple, tapi kalau dihayati, at least, ade meaning tersendiri. apart from makanan yg sedap dan berminyak (gemok, eheh), die nyer forum made me realized about sumthin. ade laaa sorang abang uh bagi aku teringat pasal sumthin.

PASAL KITA.

basically, dulu kan kite kelas yang paling senyap, senang cakap yang agak islamik laa. islam memang sweet. lagi sweet dari smua benda. but islam tidak menjanji perkara yang express, sweet yang express amcam gula yang mudah diletakkan dalam teh rain forest lipton pastu kacau dah jadi mixture yang sedap dan cantik. die tak macam tuh. it takes time. macam kita diletakkan kat dalam dunia, it takes time untuk kita ke akhirat.

well, actually abang tuh bercirita pasal zaman die kat skolah dulu. dulu kat skolah die, suasana islam tuhh memang meriah. sangat-sangat meriah. walupun die jahat dulu and die rase cam tak cool ade suasana macam tuh. jalan disediakan khas untuk laki2 dan perempuan2 (diasingkan laa). cakap laki2 dan perempuan harus dijaga sampai ke tahap laki kena ada hijab untuk cakap ngan perempuan tersebut. sampai ke tahap die dulu penah mengutuk laki tersebut berkelakuan cakap ngan dinding (wlupun orang yg mngutuk tuh tahu die bercakap ngan perempuan di sebalik dinding tu. dan sekarang die amat bosan bile datang sini.

nampak macam pelik kan?

bukak balik buku aku kat sini. semua menda normal. kissing? tiap2 hari kot boleyh nampak. bukan belakang semak, depan2. bukan mat salleh je, orang malaysia lak tuh. tpai yg pasti bukan melayu laa. everything is bebas. jumpa pempuan, sembang2. and aku selalu gak join mende2 nih. mane suasana cam kelas aku dulu? cam abang tuh, die nak suasana cam sekolah dia dulu. sebab itulah yg paling sweet yang Allah ciptakan untuk kita. aku bukan nak poyo. nak share sikit2 je.

seriusly, aku nak suasana dulu. aku rase best lagi macam tuh. but aku tak nak laa orthodox sangat, sampai gila2 aku nak usha plek usha slack kat orang. it just aku nak pendekatan yg sndiri. dulu at least ade orang guide aku, kat sini, aku rase kene stand sndiri. dah la medik an. tak sentuh mayat. haih. camner laa hidup aku. btw korang thanxsss sbb nasihatkan aku hari tuh (yg terlibat je laa), aku dah leh kawal dah especially, azie kot. kena fokus deh.

btw sblom aku leave, aku tinggalkan korang mende nih untuk korang renungkan (quote drpd text forum aidiladha volgograd):

"gunakan al quran untuk membuktikan sains, bukan sains untuk membuktikan al quran"

serius penting untuk korang tau dan fikirkan, dan fenomena ini terjadi jelas2nya depan mata kita. apekah signifikannya?

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

1 yakek:

Anis Farhana said...

pak cik..slamat ari raya..ko dok jauhh skang sombong ehhh