Saturday, January 16, 2010

manusia memang suka judging bukan?

5:25 AM
Salam

okeyh. kali ni aku ade dua tema yang berkait rapat ngan atas tuh. aku rasa masalah ni dah semakin meruncing, semakin annoying dan aku rasa kena stop.sekarang aku mood normal, bukan emo, but inilah situasi aku. pikIrlah sekejap, aku ada lagi 5 tahun okey nak study, ko ingat bapak aku anta ke sini nak main-main ke ah? aku manusia okey? kau NABI DEWA MALAIKAT.

KAU PERASAN LA.
KAU PERASAN LAA WEYHHHH...

BUKAK LA MATA SIKIT...
O.O..

biasalah kan? manusia ade je yang nak dengki. normal. yang dikata salah, cakap betul. yang betul dicakap salah. kau tuduh aku, aku tuduh kau balik. endingnye, dua-dua mampus takde mende. zero NOLL. camni la weyh, kalau kau perasan kau "beriman" sangat sampai nak judge..."owh, dia ni teruk, ko jangan kawan ngan die"..."owh, die ni mengajak kau membuat kemungkaran je, baik jangan kawan", "owh, die ni kapel-kapel ngan pempuan, kaki pempuan,", "die ni tak tau nak bertaubat ke? orang dah remind dah, dah cakap dah, adab tuh adab ni".

masalahnye:
ADE AKU PEGANG PEMPUAN TUH?
ADE AKU G DUDUK DUA-DUA NGAN PEMPUAN TUH?
ADE AKU CAKAP "SAYANG, U BUAT APE ARINI?"?
ADE AKU CAKAP "K LA, saya NAK PEGI DULU, gUDnITe!!!"?

heh. macam biasa. ayat-ayat normal yang akan keluar "berkawan pun ade batasan die...syaitan ada dimana-mana...dia akan suruh kau buat maksiat". owh, pandailah anda berkata-kata ya? penah ke kau tau aku ckp ngan dia sebab apa? penah kau tau sebab apa aku rapat ngan dia? penah ke kau tgk aku g dating ngan dia? kalau nak judging aku, kau rapat ngan aku boleh tak? yang offensive-islamic boleh tak?

kenapa kau tak perasan yang kau cakap "iman tak boleh diwarisi. aku nye adik beradik takde la alim sngat pun, walaupun korang tengok aku camni". hellloo??? kau judge kau alim SENDIRI ke? kau nabi la kan? aku rase nik aziz tak penah menggelarkan die sbgai seorang yang "better" daripada orang laen, die rase die adalah rakyat biasa yang "dipertanggungjawabkan" untuk memimpin. die tegur apa yang tak patut. tapi kau tak, KAU MENGHUKUM ATAS APA YANG TAK PATUT. bukan menegur ye? MENGHUKUM. layak ke kau nak pulau orang-orang suke-suke hati je? eheh. a'ah. kau kan so called "beriman". kalau nak menghukum secara logik takpe ah. ni hukum ngan "tak yah layan budak ni" or "aku rimas ngan budak ni". okeyh. korang benci ngan aku la kan? sedih la orang 'beriman' macam kau ni cakap macam tuh. ilmu kau tinggi kan? kau rase memang 'patut' buat macam tuh so that aku terase hati la kan? cam "aku harap die sedar...".

heh. kau silap. rapat ngan aku pun tak. baek kau belah, sebelum aku naek muak tgk muka kau. macam ni la, orang cakap KALAU NAK BENCI ORANG TUH ADALAH SALAH, KITA SEPATUTNYA MEMBENCI PERBUATAN ORANG TUH, BUKAN ORANG TUH. aku rasa kau biase dengar pasal mende ni kan? ala. kau mesti buat cam "kalau nak betulkan yang perbuatan salah, banyak je alasan nak menghalalkan". yep. kau memang malaikat, kauu tau perbuatan tu salah kan? nawaitu orang pon kau boleh bace, fuiiyoo. aku rase nak mencarut la kat kau. tapi kau malaikat. mane boleh buat. aku buat atas niat baik. kau tau niat aku jahat. gilelah. abeh tangan kiri aku kalau kau jadi malaikat.

inilah judging manusia kan? aku kalau judge-judge kat orang tuh, sejahat-jahat mana pon, seannoying mana pon orang tu, rasa-rasa aku tak penah nak pikir die complete jahat. sebab, die still ade baeknya. even walau die penah tolong aku pegang beg selamat 3 saat pon. aku amat hargai. bende kecil. benda kecil yang baek. sape nak pandang kan? penahtak kau ingat...malaslah nak tulis. nnti kauu cakap ungkit. dealing with angel payah la. kalau kau tak puas hati silalah ye datang jumpe aku ye. kalau kau rase kau BETOL, DATANG LA. aku tak takot la weh. aku jumpe kau aku boleh explain A sampai Z. kalau kau tak paham lagi, takpelah. aku ngaku akuu salah. kau mane ade salah kan? suke laa orang cam kau ni, perfect.

pdahal kau penah mencarut depan aku, aku tapenah pun anggap kau jahat. sebab mencarut bukan mnde utama pon. tapi skrg aku silap la.

penahtak tengok dunia yang semua orang judge orang tuh baekkk dewa makalele. penah kan? padahal certain orang tau he is the 'other way around'. aku rase yang baek tuh is orang orang yg kat belakang die tuh yang hide sape die sbnarnye.

and penah jugakkan kite tengok orang tuh cam jahat cam poyo cam ape-apelaahhh yang negatif, padahal, die ade baeknye, die ade 'soft spot' die. even walaupun die tuh bagi makan kat burung pipit tepi jalan. baikk jugak. Kau takpayah nak judge orang, ustaz aku pon ckap macam tuh. Allah je Maha Mengetahui. Biar Akhirat menjadi penentu okeh? Aku penah buat silap ni, banyak kali and up until now pon. aku tanak kau buat kesilapan yang sama. siasat dulu a least 3 bulan kau tau la die tu sape. or aku tuh sape. bru ko layak. ni kejap-kejap je. heh.

and kalau kau rase ko bagus pikir ayat ni.."GET USED TO HELL BEFORE YOU GO INTO IT!!!-by Dr. Syukri Sidik".







hah..lagi satu...kalau nak pecaye ngan mende ridiculuous pun, takyah la obses sangat weyh. ade ke pecaye aku beli CAMERA CAMERA tu. ingat aku anak Najib? HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA.

But thanxs for caring sbb takut aku mmbazir duit tak menentu hala.

Salamun.





A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

3 yakek:

vice said...

apa punya jenis budak tuh.... apa.. dia ingt dia malaikt mana lah tuh... wei.. hafiz.. siyes aku x reti bab kritikan membina nih... 10sion2.. aku naik geram adelah.. mau aku tau budk tuh.. eeeee.... apepon afiz.. aku rasa baik ko x yah layan... wat semak perut je...

Unknown said...

actually bukan 'budak'. tapi 'budak-budak'. sebab ramai. sakit hati aku.

vice said...

perrrggggghhhhhh..... bnyk cantik muka depa...sapalh yg ajaq depa judger org tuh???? ikutsedap jer.. dh brapa lama ang kena????