Saturday, July 24, 2010

memang terlambat

9:22 AM
I'M BAAAAAAAACKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!

if it wasn't too late to say that though. ye tau-tau aku dah seminggu, yeee, dah seminggu, tak tau nak buat apa dah semenjak aku sampai di sini. owh ye, pasal makan banyak-banyak tuh, memang tiap-tiap hari diberi makan seolah olah hamster king. mak aku macam "apit, nak makan apa malam ni?". certainly aku akan demand makanan yang sedap. but bukan la chicken chop. aku mintak macam "sambal udang". and aku takkan boleh makan benda lain kalau takde ulam raja dengan sambal belacan. owh kd, kene practice dari sekarang.

aku memang tak emo hari ni. dah berbulan sebenarnya aku tak emo sebab sepanjang aku duduk dengan budak kelas baru aku tuh, semua macam okeyh je. happy go lucky strike je. macam takde dah "OMG my %$#&^ is bleeedinggggg.....bloody blooody bleeeding ". owh wait. PMS bukan same ngan period kan? die macam nak dekat period. okeyh watever la. yang pasti aku dah tak PMS dah disebabkan semua macam okeyh tanpa ada perlu tension-tension pasal studi.

hey, study aku tak terjejas pon. alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi la, ada peningkatan atas pengorbanan. pengorbanan memang memerlukan pain. macam-macam pain la, pain in the ass, pain in the butt, pain in the heart. memang banyak, but surely, aku bukan misjudged. i did judged them correctly. sebab sole purpose aku is, memang aku nak elak banyak benda yang aku rasa hanya great escape and sweet escape mampu menyelesaikannya. ye, as explained in al-Quran, lebih kurang macam ni la "Aku (Allah) takkan mengurniakkan kamu syurga dengan kesenangan. Aku akan uji kamu". ini bukan ayatnya perfectly, but it does mean like that. i remember bout this coz my father always repeats it to me. every single day. so, memang aku nak benda yang aku rasa aku nak untuk kebaikan semua orang, so it had been and always been me, the one who surrendered to the such a wicked stressful condition. so well aku kan suka surrender in the end sekeras-keras kepala mane pon. anyway pasal studi, nothing to worrylah coz, as long as stick to my nawaitu, coz i always pray the same thing to Allah, i ALWAYS the same thing, that "ya allah, tiada apa yang aku pinta kepadaMu kecuali aku inginkan kebahagian dan kebaikan bagi diriku, kedua ibu bapa ku, guru-guruku, kawan-kawanku, keluarga aku, segala masyarakat kampungku untuk aku buktikan betapa kami mampu berjaya, kepada masyarakat kampungku yang susah hidupnya memberi harapan kepada aku agar aku berjasa suatu hari nanti, dan pentingnya sekali, untuk MU ya Allah dan jugak untuk Islam ku ya Allah. hindarkanlah segala takburku, riak ku, sungguhku tiada niat untuk ber-riak atas pemberianMu. Amin". ye ayat doa aku memang simple. but memang ini ajelah yang aku minta dan doa setiap kali.

and i always will be me. always. sebab no matter aku berubah, aku berubah untuk masa depan aku. masa depan aku termasuk aku menjadi doctor, menjadi suami tua umur 30 (or bujang berkemungkinan besau), and orang penempatan tetap batu dua di belakang masjid. thanxs. aku sangat berhutang dengan manusia yang telah membawa perubahan kepada aku. aku harap Allah je la dapat membalas segala budi dia. how lucky i am to have such a good friend like her. jiwang okeyh. ludah cepat. ptuih.

eh jiwang ke? bukan salah aku pon. wutever.

ade ape2 soalan? nak tanye aku pengalaman aku mengenai Russia dan Malaysia ke? mengenai malaysia dan russia ke? pasal apa itu russia ke? awek russia ke? ape-ape je la. aku sudi menjawab.

ahah. sebagai appetizer, aku letak gambar kenduri sempena parents and tokwan nenek aku g makkah plus kembalinya aku ke tanah air Malaysia ni. Thanxs tokwan. We (your grandchildren aka cucu ponyabo *famous word from tokwan*) sangat loveeeeeeeeeeee tokwan. =)

jamu-jamu...sila-sila....;D. bukak kat dalam fb dalam link ni:


p/s:

1.AZIE KO G MANE APSAL KO DEACTIVATE FACEBOOOK KENAPA WEYHH KENAPA MESTI KO ACT MACAM NI TETIBE TAK BAGITAU PON? KALAU AKU ADE BUAT SALAH MINTAK MAAF BANYAK-BANYAK LAA WEYHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. SORI.

2. saya sudah update. rindu awak. reply cbox.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

2 yakek:

Anonymous said...

---

miss me??
better don't...
but i'm you big fan...
update2 la selalu yep sbb stp hari sy akan datang sini...

Anonymous said...

---
*i'm your big fan