Saturday, September 12, 2009

aku lagiin sedih.

5:53 AM
ke kiri.
ini adalah kepakaran aku. tapi mmg taknak gunekan.
    sekarang nih serius aku amat amtlaaa sedih. tapi nak menentang takde makne. sbb mende dah jadi kann?? aku heran, orang cakap manusia dalam dunia nih dilahirkan semue same pada asasnya. aku rase semue tuh TIPU, sebab aku sendiri dapat melihat bahawasanya manusia d dunia nih dilahirkan ikot dua golongan, genius dan tak genius. dan aku adalah yang tak genius tuh. eh, jangan cakap aku nak kate Tuhan tuh tak adil. Bukan bukan. Tuhan Maha Adil menurut caranya tersendiri. I mean, kenape tuhan jadikan dua golongan ini? Menurut ape yang aku lihat dalam cerita team Medical Dragon, ade sorang watak nih yang kene ngan aku namenye is Ijyuiin. Die tak genius and tak berbakat, so die adalah average people just like me. TAPI die nak jadi outrageous gak cam Dr Asada Ryutaro yang terkenal dengan kecepatan dan ketepatan pembedahan die tuh. Tapi ade satu time tuh, si Ijyuiin nih mmg down giler sbb die tak berjaye cam orang laen. So die dah rase useless (cam aku skrg nih). Tapi ade satu doctor datang dan menasihati die, bahwa setiap manusia ada limit dan abilit masing-masing. Kebanyakan genius, mereka hanya menemui sumthin, TAPI ingatlah, yang meneruskan dibelakang mereka, yang mengerjakan semua kerja secara keslurhan di dunia ini adalah orang bukan genius. jadi, aku kadang kene bersyukur ngan ape yang aku ade. aku bukan yang jenis cepat pick-up, mmg lambat paham satu2 mende. serius aku mmg camtuh. thats why aku takkkan ngaku aku pandai walau aku score A ke tak ke, sbb aku tak cam orang laen yang skali dengar teruss tangkap and takyah bace-bace banyak kali. aku kene bersyukur. entry nih bukan nak sakitkan hati sape-sape, tapi aku just nak beri pengajran at diri aku yang malasss nih. dan semakin malass.


aku kene muhasabah diri. ape yang tak kene. itu ke, ini ke? manusia buat silap, dan masih belum terlambat nak berubah. aku nak jadi diri aku yang sewaktu SPM dulu. ye, itulah diri aku yang sebenar. kenapa aku nak berpura-pura? atau keadaan yang memaksa aku? ape ape pon smue bertunding kepada aku, akulah punca segalanya. kan? syukur hafidz syukur. tapi aku takkan berpuas hati, dan aku harap, aku nak berubah balik. maybe ini disebabkan satu peristiwa yang mengubah diri aku kepada sumthin laen, tapi sampai bila aku nak trauma ngn peristiwa tuh? sampai bila? aku rasa harus melupakan smua tuh, aku perukan guideline baru. terima kasih bagi orang yang menyebabkan peristiwa tuh berlaku, sampai skrg amat payah nak lupekan, tapi tu lahh, dendam takleh ade, dan juga keadaan takleh nak diubah. dah dah. baek aku tolong mak aku buat kueh raye kegemaran aku.

salam.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

2 yakek:

Farhana Jamal said...

heyy.jgn down.
kuat semangat oke?
kalau kau ijyuuin pun;asada kan ade buktikan yg ijyuiin bolehh.
so kau pun boleh.
semangat baru untuk perjuangan yang lagi maju okehh!

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

believe it or not aku pun same mcm ko. or maybe worse. so im not going to comfort u or what not. just to say tht somehow aku cam phm la ape yg ko rase. dlm class pun aku yg mcm plg tkleh pakai aa. tk caye tnye aa bdk cls aku yg lain. hahaa. betul, kita tak salahkan Allah. mungkin ada la hikmahnya asal aku dicipta camni en. at least aku bukan la org genius yg bongkak [cus biasenye org yg byk nikmat ni tk reti bsyukur, but bkn sume laa]

the point is- there must be a reason for everything Allah has created. and it is up to us to accept it, whether we like it or not. there's always rooms for improvement, and tht will actually give us satisfaction once we achieve what we want.