Thursday, February 4, 2010

ape yang adil? ape yang tak?

3:25 PM
apa yang adil...apa yang tak? aku tumbuk kau...kau tumbuk aku balik. itu adil.

aku cakap kau gila, kau cakap aku gila. itu adil.
aku curi makwe kau, kau curi makwe aku. itu adil.

macam mana pulak dengan....

aku curi makwe kau, kau g bunuh ayah makwe aku. itu tak adil.

sekarang pukul 2:30 pagi dan korang tau aku boleh merepek tak tentu pasal time2 nih. heh. hari ni sumpah aku rasa kesian kat kawan2 aku yang agak dirasakan ketidakadilan. ye, aku patut bersyukur ngan markah aku, tp ingat aku takleh duduk diam selagi ade mmber aku yg tak lepas sekali. paham tak kenapa? sebab russia lah. eh, ingat aku nak diam kalau ade member aku fail or dapat less sangat2 drpd expectation aku? aku bukan yang competitive sangat la sampai ke tahap aku 'tersenyum' sebab dapat singkirkan member aku. tak, aku kalau boleh nak semua berjaya. tak perlu ade dengki2. but, that is not my point. my main point here is the system in russia totally annoyed me.

sebab apa? bukan russia bagus ke medik?

soalan kedua tuh, kalau sapa tanya aku, aku ludah kat kepala dia. serius. member aku ade je yang maintain markah kelas top je tiap2 kali kelas, last2, dapat tau yang die agak kureng. sori, aku tak mengejek sape2 kat sini, but aku rasa sangat 'bersalah' kat orang yang berhak untuk dapat markah tuh, sedangkan aku sampah je, yang markah biasa2 takde la gempak, dpt okeyh sikit drpd dia. aku rasa aku curi hak dia. hoi orang russia...macam mana kau kira markah hah? macam mana? 5+5+5 = -4 ke? aku tapaham la korang2 russia ni. yang bernasib baik dpt markah out of expectation pun ada, tapi in case of that, TAHNIAH and CONRATESS sangat2.

kalau aku pikir sistem di russia, aku rumuskan prinsip aku sendiri. btw, rumus ni pun sebnrnya dtg dari ajaran kita sendiri, ISLAM. maksud aku....

"apa-apa yang kita usaha, in the end yang menentukan is Allah, tiada yang laen. biarpun kau gosok baju guna iron baju, kalau Allah cakap nak kedut jugak baju kau tuh, tetap kedut jugak la. memang kita depend on how much kita usaha kan? tapi ingat, yang the last point menentukan is tetap Allah"....

aku malas nak ingat pasal resut, memang serius sistem kat russia sangat tidak adil. sapa dpt cabut soalan sennang time exam, senang la dia jawab, tapi sapa tercabut soalan susah, or nak nak soalan yang tak baca bab tuh, cakap Innalilla cepat. entah, aku just mo bagi pihak kawan aku. sori.

btw, mood aku serius dah okeyh. jangan risau.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: