Tuesday, September 21, 2010

berat

1:10 AM

so hari ini begitu gembira sekali apabila menjejakkan kaki atas penimbang berat. muka dengan penuh expectation terhadap berat badan aku, and so xx.x kg telah ditunjukkan. yeah, sangat happy apabila berat naik banyak menandakan target sepanjang cuti aku menjadi. amatlah sangatlah happy. mungkin bagi anda, anda, anda, dan anda yang sedang membaca buku di sana merasakan 'eh, deheck budak ni berat badan naik pun nak bising, ko nak lemak lembu ke ape ah?'. tapi itulah kan. memang tapenah cukup dengan berat.

bukan, sebenarnya ini stock lemak selama 2 tahun akan datang ye. no more nasi lemak ori, no more roti canai kuah sambal pedas pedas, no more capati. so adalah sedih ok. T.T. oh btw, maybe ni adalah payah untuk dipercayai, taktau la normal bagi korang, tau tak aku makan roti canai normalnya 4 keping sekali makan. range laennya adalah 5 keping. dengan teh ais limau yang kononnya dapat mengurangkan lemak. itu pepagi. kalau malam, tengah hari, im more to lauk. udang satu periuk aku mampu habiskan. so balik ni takde la nnti auuuhh menyesalnyee tak makan itu menyesal taubatnyee tak makan bende tuuu. kan dah jadi kes mengidam. sebab ape?

sebab DIET.

so bagi budak dalam situasi aku, tiada gunanya berdiet. sebab kalau aku kat sane nnti, aku akan kurang makan. and aku sendiri pun akan mengurangkan makanan yang sememangnya dah kurang dah tak sedap, takkan aku nak makan. kan? i mean bila aku cakap tak sedap, means that tak-makan-able. faham x? ada jugak pempuan yang sikit berat naik dalam 2 kg dah hebih sedunia, ah dah gemok. heh, badan ko masih bukan macam Kuman atau Kumin, so takdenye nak gemok. hah.

hari ni sangatlah malas dan tepu. nak tido tak boleh. nak makan pun urm, tak boleh (kot). tapi, nak baca buku, tipulah kalau aku cakap boleh baca. so adalah cemas sekali ye apabila semua orang tengah study laju laju *piuu piuu* (sound effect), tapi aku di sini masih terkapai-kapai 'ape nak belajar ni ape nak belajarr ni ah period aku periodddddd tau x'. anatomy tadi try nak bace pergh macam dah tak boleh masuk dengan nerve nerve ni dah. macam nak mati dah woih. baca dalam Gray's Anatomy ni mmg tak dinafikan terlampau banyak info dia. I mean unnecessary punya info. Payah gila aku nak extract data. Aku perlukan cikgu aku, Euvgenia, rindu awak tau. Histo lagi la, tetibe je derang dah habes satu bab, padahal aku baru je habes bab circulatory system. ish, sakitlah derang dah masuk lymphoid sume sume tuh. banyak tau tak. but actually sebenarnye tak banyak pun. since aku baca according that book, mmg totally banyak. kalau ikot slideshow yang di print tuh, tak banyak mane pon, around 3 hours non stop reading dah boleh siap pon, since buku ni adalah buku text dan adalah tebal, so, T.T tak berlagu la.

semalam sebenarnya cuba poly-phasing sleep time den. since aku ada masalah dengan hormon melatonin aku, siang aku akan tido sepuasnya, dari 6 pagi sampailah pukul 3, atau 7 pagi (kalau teringin nak bersarapan dengan bersengkang mata tanak tido), then malam dari pukul 10 sampai 6-7 pagi adalah berjaga tapi tak boleh tido, so aku rather try polyphasing sleep. poly-phasing the sleep habit means that, for every 4 hours in a day, you sleep for 30-40 minutes. remember in every 4 hours interval per day. and i did it.....


beberapa deskripsi mengenai poly phase sleep. try la. NASA buat, Armies buat, Napoleon pun buat. =)

in the morning
in the evening, tido sampai 12 jam.

so takde maknenye. life aku time malam.

agak agak time aku on call nnti, mesti aku jadi insan cemerlang kannnnnnnnnnnn???

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: