Tuesday, September 21, 2010

janganlah hard sangat ye bang?

2:47 PM


so pagi ini, pukul 6:15 pagi ni yang still tak tido (well aku dah gtau kan aku tak tido malam), adalah untuk dikorbankan demi ingin membaca buku anatomi dan histologi (bab immune). okeyh bab histologi tu tak mampu dihabiskan sebab baca anatomi satu nerve pon dah separuh mati. tapi, apabila sudah rasa geram membuak-buak *debuish debuish*, mulalah nak melepaskan segala resah dalam hati ini dalam facebook punya status. berbunyi:

"ya allah please aku pening dengan cranial nerves ni. amenda aku nak baca sebenarnye cam too much info jeeeee. org len cakap simple deheck yg simple nye pon. trigeminal nerve tuh dah la banyak pulak branch2 die. amende niiiii amendee ni ahhh. aku perlukan nota dari cikgu. tanak baca banyak2 dalam grays ni."about an hour ago clear

janggalkan? so tetibelah ada member aku komen yang sebenarnye derang belajar basic-basic je, mane ade masuk lagipun radixes, ganglion, and da gang. pergh frust aku rasa macam nak menyumpah nyumpah je kan kat kepala aku ni ha, macam sefrust-frust aku yang cuba nak paham satu perenggan dengan 4 kali tour that perenggan okeyh? amatlah frust tapi at the same time aku glad la. so lepas ni, aku leh habeskan that bab for only 2 hours max. yeay. mane ke taknye, bende yang aku bace tetibe berkaitan dengan SPECIFIC parts of the brain. which is AKUTAKBELAJARLAGILASEMUATUH. so kiranya boleh la kan lepas ni speed up thing. and tapayah rase frust orang dah jauh gila ke x.

ya Allah aku dah lama nak post pasal adik sorang ni. asyek-asyek lupe je kan. die ni amatlah menyentuh hati setiap manusia, nak nak lagi setiap muslim di Malaysia (well maybe serata dunia?). manusia yang kau maksudkan ialah manusia istimewa. seorang qari yang mempunyai bakat mengalahkan Albert Einstein, iaitu Adik Qayim (tak tau name penuh). maybe korang dah tau kot, aku baru je tau time program Kalamullah TV3 time bulan bulan ramadhan yang kerap sekali disiarkan. Qayim ni sekali lihat mukanya seperti Down's Syndrome. Aku taktau. tapi yang konfem dan tochnanya, dia tiada daya penglihatan. Subhanallah. Bacaan Al-Qurannya sangat hebat, tepat, merdu dan menyentuh jiwa orang yang mendengarnya. Ustazah Asni yang menjadi pengacara menangis teresak-esak ketika beliau membacakan ayat Al Quran. Menambahkan sebak para penonton, dalam doanya, perkara yang paling dia inginkan adalah ingin melihat wajah kedua ibu bapanya. Tersentuh. Amat dan Sangat Tersentuh. Aku sendiri tidak tahulah siapa lagi gerangan hati batu yang tidak terasa hatinya ketika melihat si anak ini cuba menjadikan dirinya solehah. bacaannya yang menggunakan Al Quran Braille menyebabkan aku merasakan bahawa, "Ape ni aku ni, ada mata buta, baca al Quran tak selancar, tak semantap, malah sangat banyak kekurangan dalam membaca al-Quran". Inilah sebagaimana ada firman Allah yang mengkritik manusia yang dikurniakan nikmat mata, tangan, mulut, TETAPI tidak digunakan.

Moga Allah memakbulkan permintaan hamba Allah ini. bagi aku, permintaan dia jugak menjadi permintaan bagi aku jugak sebab aku teringin sekali melihat dia gembira, tidak kiralah masanya bila Allah akan menunaikan hajatnya ini. Allah itu Maha Berkuasa, tiada apa mustahil bagi Allah. Harapnya permintaan si adik Qayim ini kita doakan sesama la ye? biarpun sekali, at least we did pray for them. And also rakan rakan yang senasib dengannya. Amiin.

qayyim
qayim reciting doa, maybe.

anyway adik aku sedang mengambil peperiksaan UPSR. nama dia Hannah Hazirah. Die ni adalah comel time kecik kecik. yeah comel comel, tapi, once kawan ayah aku dekat ngan die, sentuh sentuh jee kene "woi tuuutt tuttt ttuuuttttt". memang cencsored ye? tapi sekarang tak la. dah besar kan. semalam die dah lepas peperiksaan BM (both subjects) and Math Paper 2. So today, she'll be doing Math Paper 1 only. REally wish her luck and the best. Amiin.

So pagi ni nak makan roti canai lagi. Well, you know how many pieces. And wanna do some SwishMax-ing thingies today. Lame tak buat.

Salam Yakek Yakek.

p/s:
  • banyak orang kritik TV1, pencacai kerajaan, kritik TV3, dengan tomahan 'TV3suku', akhirnya menampilkan bakat-bakat seperti program Kalamullah dan Adik-adikku, apakah ini semua anda butakan sahaja? Bagi saya untuk pihak TV3 dan sekutu media, teruskan usaha. Buanglah yang maksiat, tingkatkan yang mengntungkan ukhraawi. jzkk. bagi pengkritik di sana yang kononnya bijaksana berpengetahuan illuminati-lah-sangat, kutuklah, makilah mereka. in the end of the day, derang dapat pahala. Masyuk gitu.
  • http://www.facebook.com/group.php?gid=120501254669993 joinlah group ni. Ada akak mashi mashi suruh join. Make some sense jugak la.
  • Politik waktu mahasiswa? pendapat? perlu ke tak?



b

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: