Monday, September 7, 2009

Tak nak masak boleh taakkk???

7:41 PM
Semakin hari cam aku semakin give lak pasal nak masak nih. Bukan pasal masak aku tak jadi, tapiiiii pasal masak tuh kompleksss laaa. Nak letak tuuh nak letak niih. Dah laaa maen hentam je letak garam gula takde amount tetap pon. Cam, secare teori masakan guna unit 'tablespoon' kan? takde ke gune electronic balance ke untuk masak? Kan lagi accurate bertambah bernass kan? kan?

Ok. Merepek.

So, mak aku pun cakap, kalau nak masak-masak niiiihhh memang komplekss, memang akan take time nye laaa. Tambah-tambah lagi untuk student. Erk. Maknenye takyah masak la kannn?? Huh. Senang hidup. Tapi kalau tak masak, nak aku jadi arnab ke? Makan taikk balik? TAK NAK AKU...!! So, mak aku "TING!!!" *keluar mentol kat sudut 60 darjah kat atas keple bercahaya*. Die keluarkan idea bernassss punye. Ermm, dalam bahasa tamil orang panggil NALA REKEK...bunyi je cam bangang, maksud die 'bagusss laa'. Haha. Mak aku cakap gune jeee yang segera nyer makanan. Alaaaa makan yang selalu Fazrin makan bile tetibe kat DS ade masakan ayam coz Fazrin memang tak makan ayam pun. So die ade apekemende entah yang kalau terus rebuss jer dalam air panasss, terus masak lauk tuu. Hebat kan ? Hebat kann??

Aku rase makanan cam tuhh ssuai untuk aku.

But still aku kene bawak bahan masakan cam rempah-rempah, serbuk kari, serbuk sambal (ade ke?), serbuk PASTI SEDAPP Knorr, Serbuk Ramuan Lengkap Apekejadah Adabi anddd serbuk nasi goreng banyak, coz aku nak masak gak nanti. Kene survive woh. Walaupun mak aku cakap " Takpa, kalau dah abeh, call mak ka abah ka, kami post straight sampai depan pintu". Errmm, mak tau tak post nak Russia bukan 30 sen? Tauu kan?

Maggi pon aku nak beli, andddd bubur nasi pon aku nak beli, tengok laaah ape aku boleyh belik. EEESSSHHHHH banyak giler nak kene beli.

Cakap pasal 'BELI' kan...aku teringat betapa penat nyeee mak ayah aku keluar duit nak support aku g Russia. Aku dah cam anak emas bin anak raja dah. Semue bende nak baru. Aku cakap nak pakai yang lame nyer seluar, ayah aku insists, die nak gak beli yang baru. Kalau beli kat bundle ke Giant ke tak pe laaa, nih sekali brand nak Emilio Valentino laaa, Pierrre Cardin laaa, aku tau derang memang penat cari duit. THATS WHY I SHOULD ALWAYS BARE IN MINS that whatelse do they want except seeing their children to succeed what they want. Every parent wants the same thing. I bet it is true. So sad if I let them down.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

2 yakek:

siti.mashitah said...

yeahh!! bwk food manyak3! pstu post sket kt sini. ;p
siyeslyy.. bwk byk. nyesal gle akak hari tu bwk sket gle food...
pstu kn, ade mcm instant sambal ikan bilis, bwk jgk manyak3.
BWK SUMELAH MANYAK3, bile lagi nk blk msia kn? ;D

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

haha beli je brahim's yg ready to eat tuh. masak nasi je, pastu mkn. masak nasi tkkn la ko malas gak en. tp ko kne beli byk2 la