Saturday, September 5, 2009

visitting and growing | langkawians in matrix penang

10:33 AM


05 september 2009- semalam ar aku g kat matrix pulau pinang. Act Sahli aka BADAR datang dah kat umah aku semalam semalam lagi. dua kali malam la. saje dah janji kan nak berjumpe, last-last datang gak tido kat umah aku. mule-mule cam plan nak g jalan-jalan kat Jusco PERDA kat BM tuh. last-last x jadi gak coz bapak aku ade programme. erk. aku x citer lagi pasal matrix penang. satu-satu, jangan risau. time jumpe ngan Sahli dulu die ade tanye, "Eh, kita dua ja ka? Tak mau ajak orang laen?" katanya dalam loghat Penang. -.-". aku pun cakap Penang gak. bajet KL dalam blog. KL universal pe? kan? huhu. Papehal, aku tersentak gak ngan soalan tuh. Nak ajak sape datang lagi? Smue masuk KMB, masuk Africa, dah fly g US (merujuk kepada PREM), nak ajak Trump takpun Thani, due-due kat UIA (bakal ustaz-ustaz nih. OK merepek. Tak logik. Thani maybe. Haha. Sori Trump, no offense bebeh.) Eh, kalau mengumpat-ngumpat dalam blog nih, kire halal la kan. Alaa time raye leh mintak maaf.

Erk. Aku rase aku nak mintak maaf gaye-gaye modern alaf baru gitu. Buat kat raye, upload gambar uh, pastu tag tag tag tag. Then, PPOOFF dimaafkan. Tak kire, kalau tak maafkan, aku assume maaf gak. No maaf, no duit raye OK? (Duit raye Facebook la)

Tengok, setiap kali aku nak menaip pasal sumthin, mesti ade jeeee nak terpesong. Setan pon takde bulan puase nih pon. Eheh. Okey la. Continue ngan citer dulu. So, tadi Sahli pun cadangkan untuk g lawat budak-budak kat Matrix Penang.

OMG! Gile bangang tahap unta tpoik tpoik aku tak teringat LANGSUNG kat derang yang study kat sini. OMG OMG. Padahal rumah aku agak dekat laaa ngan matrikss tuu. Agak la. Hee. Bayangkan aku ni kene keji ngan member-member sendirikan sebab tak ingat kat derang tambah-tambah bulan puase nih kan, dah laa derang orang jauh entah mane hala entah. Tapi jauh la. Kalau sebut Matriks Penang aku teringat ar 'Ammarah and Joe and Im and erk. Tu je. Ahah lagi satu Amin. Baru tau. So aku setuju r nak g lawat derang.

So semalam r aku g lawat derang kat sane. Bapak agak besar lar Matriks uh. Well. Walaupun 'agak' tersorok, but, better lagi r bangunan die kalau nak banding ngan INTEC. INTEC kan 'orang lame' dalam Malaysia nih kan. Haha. Bapak aku r hantarkan aku ngan Sahli g situ. Nak uat camner kan aku nak buat lesen kete tak kesampaian sebab jadual kat INTEC sangat-sangat laaa pack. Walaupun banyak je aktiviti seronok-seronok. Huhu.

Sampai-sampai, teruss Sahli ajak g asrama jumpe Imtiyaz Shahreen aka Abang Kepale aka Abang Besar aka Matahara. Eheh. Mampus aku kalau Im bace nih. Haha. So, tak lame lepas tuuh jumpe laa Si Imtiyaz nih. haha. Maintain siot. And die cakap aku gemok.

-.-"". Shit.

Muhasabah. Muhasabah. Memang aku 'menaik' pun. Haha. Janji aku happy sudah. So, lepas pot pet pot pet, g la jalan lak kat kedai apekemende entah. Erk. Kedai 4 flat? Erk. Ade lah Sahli citer kat aku nape name die Kedai 4 flat. Terrbaek. Tak lame pastu jumpe la Joe aka Zulhilmi Bokhari. Maintain. Macho, tough dan gay(?). Gay tu tak la. Haha. Tak lame lepas tu plak, jumpe plak ngan Amiin. Lepas omg omg bising-bising sembang-sembang, Amin belah. Entah ade study group ape entah. Dating kot. Haha. Bese ar, laki hot, pempuan pon hot hot omg omg gile gatal nak ngan satu laki ni. 15 kongsi satu laki, NAK? haha. Tak nak aku. Eh eh. Aku reke reke jer nih. Bukan die buat mende tuh pun. Anddddd, Amin adalah vice president biro surau. Cool tak? Kalau aku kat situ, mesti aku president. Manifesto aku is 'korang tak yah risau, datang surau, lepas isya', tiap hujung minggu kite buat tayangan percuma filem-filem Hollywood,". Erk. Kene laknat sambar kilat teruss ON-THE-SPOT. Haha.

Lepas tuu kiteorang jalan-jalan r kat situ. Tunggu punye tunggu, mucul gak pempuan *terketar tangan* -no comment- yang bernama Najwa. Haha. Dari jauh aku tengok die pon aku dah tergelak dah. Anddd memang dah obvious la die tau kiteorang dah ngumpat-ngumpat die. Haha. Dah immune dah kan? So tak kesah kot. Die okey je, 'sihat' wal afiat. Cam tu laa. Mulut? MAINTAIN. Perangai? MAINTAIN. Nak berubah? UNDER MAINTAINANCE. Betol ke aku eje maintain and maintainance tu? Pape je la. Sembang-sembang la ngan die. Pastu Amira ngan Rushda pon muncul. Sembang-sembang lagi. Kenekan si Najwa bertubi-tubi. Erk. Die okey je kot. Bese la mulut aku kan? Pedasssssss. My weakness la. *admitted*

Time sembang kan, ade SATU INFO yang seems cam sangat sangat attractive. Bukan gossip okey? Pasal POCO POCO DANCE? Azie and Khaddy selalu r menari kat bilik ngan dalam kelas dulu. Aku tau la. Haha. Aku tipu. Or maybe Dila ngan Ria ngan Haezel? (budak-budak INTEC). Cam betul je. Btw, tuh bukan ape aku nak gtau. It just that, jangan la menari mende tu lagi coz tuh adalah culture nyer tarian originate from Philipine which dalam tarian tuh ade element CHRISTIAN. As a muslim, kite tak la kan? Eccleston tak pe la. Sebab die ade gerak KIRI pastu KANAN pastu ATAS pastu BAWAH. Apentah. Aku tak penah menari. Serius. Tak penah tau poco poco tuh camner menari. Tapi aku tau la die ade step-step sumthin. So, kalau korang perhatikan balik, gerakan tuh cam bentuk CROSS or SALIB la. So, better stop la.

Lepas sembang-sembang tuh kiorang pun belah. Actually aku nak gak jumpe 'Ammarah. Tapiii, derang cakap 'Amm dah keluar dah. G Mesir katenye. BETUL KE? Sumone please tell me sumthing about this. Tapaham la. 'Amm cam baru je keluar. Anyway, pastu aku ajak geng-geng laki g rumah aku la. Bukak puase. And derang tido pon kat sini. Erk. Sampai sekarang time aku tengah blogging nih, derang tengah tido. Skrg is 7:55 a.m. Derang dah bangun sahur and smyg subuh dah. So takyah nak fitnah-fitnah wtf nak cakap laki liat bangun. Haha.

So this is the photo gallery during my visitting:

Joe tersenyum kambenggggg. Teringat kat Amr kot. Haha.
Ni lah derang ramai-ramai. Same je. Kat tengah tu tau kan sape?

Aku duduk sembang-sembang. Dengar gossip-gossip hot. Kat MATRIKS ade buat anak? Erk. Unbelievable. BELIEVE IT!!

Abang BESARRRRRR!!!!!. Imtiyazz Shahreen. Suci dan POLOS!!
Tapi die cakap die tak. Memang tak pun.

Nih time kat umah. Sahli test camera Panasonic aku, camner nak buat countdown nyer care nak take picture. Aku tapenah buat pon walaupun aku tau je. Aku malassss la nak tangkap gambar aku sendiri. Kadang-kadang. Tapi pelik apasal pempuan memang suke sangat tangkap gambar sendiri? Nak boost confident kot? Pape jewwwrrrr.


Ape lak nak jadi lepas nih. Entah.
Sape leh expect Qada' dan Qadar kan?

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

3 yakek:

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

omg seriously aku tk penah terpikir pasal tarian poco2 ade unsur camtuh, bergune gak bace blog ko nih

haha thanks for the info

Unknown said...

wan: huhu. ko kene bace. xde omongan kosong okeyh.

Shafiqah said...

'amm nak g mesir? aku pon tak tau.
psl poco-poco tu. aku po baru tau/. seram nak buat dah haha.