Tuesday, November 17, 2009

ade ke islam sekular secara tak sengaja? seriusly tak sengaja. ade ke?

6:57 AM
asrama yang dipretend-untuk-suka.

memandangkan ini blog aku, suka hati aku laaa nak cakap apa kan? ko nak sakit ke apa ke, asalkan dalam kepala hotak aku tak betol, TAK BETOL LA. but aku tak bermaksud aku je yang betol.

see, dunia nih tak payah laa nak cakap orang tu sekular ke turki sekular ke ape ke. dah kalo orang cakap dunia tetap dunia, akhirat tetap akhirat, itu mmg sekular secara obviousnye kan? but ade tak situasi yang cakap tak sekular, but, secara tak sengaja memang dia tak sekular.

diberi situasi camnih. die memang sembahyang kuat, baca al quran kuat, dan memang benar ape nabi cakap: tak semestinya kita lehg judge orang uh by tengok jee ape die buat it just by the heart, and the one who can only judge us is Allah je laa. tak laaa, bile die buat exam, MNIPU and CHEATED. perkara yang sama laa kan? aku bukan nak cakap ape, but ko boleyh tak smbhyg mintak doa, meratap2 kat Allah, sdgkan ko menipu? hati ko rase sedap tak? tak kan?

so, die seolah berkata, time exam aku buat mnde nih, time smbhyang or ibadah whatsoever die buat mnde ukhrawi. TAK KE SEKULAR TUH??? KAN???

korang suke tak orang mnipu pastu die bangge2 and lecturer bangge kat die? pastu korang plak kene ptuih3 oleh lecturer? takkan. camtulaa aku.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: