Friday, January 22, 2010

follium mentis ramus animi

12:29 PM
itulah bahasa latin bagi the leaf of mind the branch of soul. actually hari ni baru aku ingat aku nak tules ape semalam-semalam tuh. eh semalam la. semalam aku nak citer pasal aku g medisinskii osmotre ataupun dlm bm nya is pemeriksaan perubatan or medical chek up. dah la skrg sejuk plus angin2. aku siap ingat member aku ade cakap pasal winter + angin. name die aliff faisal. seorang mmber aku yang baek. ceh, aphal aku puji2 orang lak ni? die cakap

"suhu -20 tambah angin kencang cam ni jadi....-50!!!". haha. time aku nak naek tramvai ah nak g lecture bio pagi. bayngkan ah, sedangkan aku g solat subuh jemaah kat malaysia (heh. bukan sbb aku yang berie nak bangun pgi eh, bapak aku yang ganggu aku nak tido lepas2 subuh ni), sedangkan waktu tuh aku dah cam "erkkkkkkkkkghhghghhghghghghhg &^$%^&^....!!!!!! Sejukkk...SE SEESSEEEE JJJ UUUKKKKKK!!!!" hah. sampai ke tahap tuh la, sebab aku naek skali ngan ayah aku g smyg kat masjid naik motor. gile best nak naek motor weyh. aku kat sini dah tak naek motor dah. dah la sini haram nak nampak motor. especially winter la, kalau naek jugak mmg orang tuh la yang paling bodoh yang penah aku jumpe seumur hidup aku kot. teknik bapak aku kejut aku subuh mmg unik. die letak dua jari je atas badan2 aku. buat jalan satu badan aku yang agak(?) berlemak ni. sumpah aku geli gileerrrr. aku lari g masuk bilik , pon same gak. mau tak tension aku bangun terus mandi terus g smyg subuh. bagus jugak die uat camtuh, klu tak mmpus aku kaper masuk nerake free2.

hah. bodoh la kau hafidz, mane topik kau tadi ah?

okeyh, camni. aku g kat situ mmg super extra annoyed dah la sbb dah la tak tau jalan, nak kene cari cam tuh, dgn senior aku ckap kedai "sunrise..kedai sunrise" padahal haram aku tanampak ape pon, dah lah jaoh dr titik rujukan die tuh. ces. tpi agak memuaskan hati la g asrama tuh sebab masuk2 ade mak cik baek dah layan ktorang elok2. g situ lak , ade satu mak cik jemput ktorang (aku dan klez) g makan ke minum ke kat stalovoi (kantin) tuh. agak best. masuk situ cam bese la kene beli la, ko nak harap free memang payah la. BUT. teh die free. sebab mak cik maybe nmpak ktorang cam sejuk gilee. aku pakai baju tebal gile kot, dah cam KUMAN pelakon tuh dah. tapi hostel situ memag tempat tggal fully orang russki la and ade la sikit2 orang arab. sangat nampak kamcain derang2 nih. aku kalau tggal situ sumpah best an? sbb makan senang gak ar, wlupun kitchen die agak annoying. andd yang paling aku suke is bile aku leh communicate and cakap ngan ,amat russki. aku terpikir kalau orang asing dtg kat UM, mesti kite harap derang bergaul ngan kite kan? cam kite akan layan derang cam best gile. so do they to us in russia la. aku menghipotesis je la.

tadi beru selesai tengok "Ketika Cinta Bertasbih2", secara jujurnya cerita utk yang second agak best.aku naekkan rate die dari 60% jadi 89.99999% la. sebab plot cerita utk yg second jauh lagi okeyh yang first. actually yang buat citer uh cam tak best and super boring bagi aku sebab member aku laaa.

"ko kene tengok fizz. inilah pempuan solehah, perfect, tengok muke pon sejuk je, memang best buat calon bini"

memandangkan aku dah tengok citer ayat-ayat2 cinta...

"eh, die lagi cantik drpd aisha dlm AAC tuh ke?"

Die dgn kereknya menjawab..

"Ye laaaa...aku jamin"

dengan expectation yang tinggi aku pun tengok. first time tgk cam tanak caye tu ke heroin die. eh, bukan sebab die hodoh ke ape eh? die normal je, but expectation aku tak dilepasi la. aku suke gile watak laki uh. mengga,mbarkan "HUMBLE" thp dewa sivaraja. gilalaa. but, aku bukan homo okeyh? ingat tuh. okeyh ending die paling aku tapuas. aku tengok cam, aku nak tengok lagi ape lagi yg terjadi ni. tergantung okeyh?. but seriusly kalau aku director die, memang aku pening la nak uat ending meaningful camner. anyway, 4.5999 starsss rating from me. WELL DONE FOR THE PLOT AND ZNACENIE (MEANING) you gava to me...

mende lagi aku nak ckp eh?

HHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

gile panjang pos aku malam ni. semalam annn, ade kebakaran kat asrama aku. aku serius weyh ade kebakaran. serius. tapi smlm terase cam orang bodoh la. orang ckp ade kbrakan muke bengong je semua. mau aku boleh mati. sebab tanak caye ade kbakaran. sini kat asrama aku ade satu masalah bodoh tau ak. sini alarm die akan bunyi even time ko masak kat daput. biler keluar asap die cakap ade kebakaran pastu bising larm satu floor. gile tak gile. bile jadi kejadian firebtol cam semalam, sumpah aku tanak caye dah. aku tgh nak pkai boxer time uh, ade orang jeritt..

"WOIII APPIII FIIREE LAAA"
depan aku. depan pintu aku. aku buat muke dungum pastu aku teruskan memakai boxer aku, smbil menyanyi. sekali aku kluar memag btol kbkrn. mule cam bau2 gtu je dlm bilik mndi. smpai sesak nafas kot. aku ade masalh ngan breathing gak la. rupe2nye ade satu room kat tingkat 6.5 tebakar. hangus renutng stu bilik kesian. brader tuh name die Ahmed. ade dlm list fb aku kalau nak kenal, 3rd course student. selamat die tak mati, sbb die tido kat bilik laen. russia lak stock electrical agak trok sebab kat malaysia at least ade suis lagi kat plug tuh an? kat russia ko cucuk2 trus on. takde dah on off kat tmpat ko cucuk plug ko uh. tu layang bahye. mmg kesian abang uh, smlm agakchaos la. hari ni pon agak chaos. kesian kat chai (pres MSA), menngis marah orang yg tanak turun tadi utk brief psl lgkah kslematan. aku ingat ayat die

"if u don wanna think abaout ur life..just to think abaout ur study.,well at least..at leasttt..think about othersss".. die ckp uh smbil menangis. betapa seriusnya die kan? sori chai. time uh aku tgh masak.t[p aku dh minx maaf kan? aku respek sama lu chai. ya tebya uvazhayu.

hari ni aku messed up anatomi. sungguh &*^*(!!. tapi takpe. aku dah ade prinsip baru. zassss.


A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: