Friday, March 26, 2010

tak nak

9:55 AM

when things didnt work out as the way u had planned...what u should do? or maybe 'seem' not tot to work out..what should you do?

okeyh. maybe this is my natural, or the hikmah2 or balasan coz the way i want it to be...i mean more or less as 'partial negative' charge on my life 'conjugated system'. okeyh F coz im using chemistry right now. today was a spoil. but please dont be like this tomorrow. erk, it is not becoz im saw u today, but, erk, academic matter. but, hey, i kinda used la of 'being used'. please, hati aku tidak tenang sekrang. shitla, sebab aku tadapat nak hilangkan perasaan kesian ni dalam hati aku. tau taaaaaaakkk aku tak suka ada perasaan kesian buat cam ni kat orang. untuk kau, ye kau, tolonglah, ko tau kan sape 'kau', in case ko bukak blog aku ni, aku nak gtau sumthin which is terrible kalau kau tak buat, aku...erk...takde idea. tolong gunakan aku boleh takk tak tak?? i mean, call aku "hafidz....tolong angkat barang boleh tak?". or "tolong gtau ape sokolova tanye for the next week boleh tak?"

aku tak tau la perasaan ko camner. to be honest, aku sakit sebab aku menahan perasaan kesian aku, entah bersalah, kononnya nak boleh tahan la. but, maybe ko tak rase pape, coz aku tgk ko okeyh je ngan life ko. thats good. at least for you la. tapi sekrang aku mati akal, seriusly aku mati akal how to make things to normal balik. ask me to do 'that' sumthin, aku sanggup buat. i mean untuk aku buat so that things back to normal.

apsal ko jadi headline aku?

_______________________________________________________

pernah dengar tak pasal usaha tuh sbnrnye kurang penting berbanding tawakal?

perkataan tawakal is sangat sinonim dengan manusia yang nak dekat exam cam "alaa..tawakal je laa" which indicating that tak cukup usaha just, face what will happen. ni for me salah konsep la. but, you know what sumthin i did work. but, kalau dah bace smue, last2 tuh tawakal je la, aku rasa ni konsep yang lagi berkesan. well, selalunya la. i have a friens, hidup die tapenah sangat ngan buku, but at last, die punya markah okeyh je. i mean not that excellent, but, very good. cam, wah, aku penat2 pon dapat markah average je. die pulak tak study banyak gila2 dapat markah okeyh2 jugak, cam, fuh, penentuan is Allah.

but at the same time, ade juga kawan aku anti fahaman ni. die pikir usaha is more important, neglecting what is tawakal. for him. usaha is 95% or above, but tawakal 5%. as a matter a fact, dia top scorer la jugak dulu. cam aku terkejut la jugak. heh. but dalam life aku la, tawakal is 70 % 30% is tawakal. if u dekat ngan Allah, you will be the most nearest person with the world, i mean universe most biggest library. coz ape2 hal, ilmu tu Allah yang punya, so apahal2 Allah yang akan bagi.

so untuk orang2 yang ade test or colloq, gud luck. the least thing that i can say is tawakal. seriusly. it really matter. gud luck.

___________________________________________________________

gambaran dalam kepala aku....(time takde duit...)..



hehe....kasut takde la aku sangap sangat...

boleh tahan sangap la ngan mende ni....
yang ni...entah...maybe lion aku kat atas katil ni sunyi kot...rase cam nak beli je...


OMG tengok la kaler die striking gile...best kalau aku nak buat casing camera aku. actually ade jual kat volgo ni. time aku nak beli la kad bank aku takleh keluar. kesian kamera aku tak bercasing lagi. ces.
yang ni haram satu pun takde kat volgo. balik malaysia, siap ko!!!!
yang ni tak tau la ade ke tak kat volgo. aku suke sebab dari dulu lagi aku nak jam swatch, but selalunye takde promotion time aku. heh. entah le. bila aku nak beli.

yang ni kalau ada sumpah aku beli tak berpikir. weyh, kalau harga dia murah la. kalau dalam rm 150 tu 200 ringgit okeyh what? but haram nak ade harga range camni untuk jam ni.

hehehe. nampak kan kenapa aku sanggup saving sebab nak shopping kat malaysia nanti?

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: