Sunday, April 18, 2010

Because It Is Kursk. So it is Weirdo.

9:03 PM

So, about lima hari aku tak berblogging. which means lima hari laa aku tahan berak. jangan cakap rindu aku or else aku sepak. hhahaha. aku tau aku memang mmg bodoh.

Owh, sebelum pegi kursk tak sia2 la aku g beli roti saving saving semua la. Hurm, agak berbaloi saving tuh coz banyak sebab aku nak saving. Antara sebab2nye adalah:

1) Aku mmg nak saving duit pon. Dah takde duit buat la care takde duit.
2) Aku mmg nak kene maitain aku nye berat and speed movement aku. Memandangkan aku nye weight sekarang mmg reduced banyak gila.
3) Sebab dah terbiase makan bese2 (?)

So itulah sebabnya aku shopping ala kadar je. And plus, tak cukup ngan tuh, aku goreng la tepung2 sikit2 campur sarding dan aku goreng la. Haha. Maen bantia but boleh tahan sedap la.

_____________________________________________________________

On the way nak g kursk untuk the first day pon dah buat aku rasa nak BOM satu dunia. Serius. Hari nak bertolaj tuh, aku boleh pulak terlupa document penting. Bagi aku tak la berape pnting pon, aku pergi smpai ke kursk pon takde mnde berlaku pon. Borang kertas ngok ngek registration je pun. Macam *&^$^*%%^ laaaa. Last2 aku dipaksa pergi patah balik asrama which is sangat jauh la jugak dengan TEKSI. Sekali lagi *%^*&^()* gilaaaa okeyh? aku mengadu aku mmg takde duit, tak jugak. pakse aku jugak pegi. SO, sori la aku terpaksa guna duit aku tuh. Seem macam kedekut kan? But aku sangat care ngan mnde2 ni. Duit. Memg aku sangat jage skrg ni. But balik2, dapat la cari document tuh, dengan penuh berserahnye aku harap ade kat tempat tuh, So lepas ni, document uh, aku rase cam nak letak kat tempat and plastik balut yg sangat2 special la. Owh, btw post ni tak bergambar sbb aku tak bawak camera kan camera aku rosak kan? ;-(.

So bus tuh cam delay la kejap sebab tunggu aku. but bukan aku sorang je la yg malang, ade la lagi few senior. But takpe teruskan perjalanan la lepas tuh, wlupun muka aku agak tension gila time tuh, masammm je. But nasib baek ade Elyas and the gang semua buat2 lawak. Hahaha. Aku mmg dah tak larat gelak. So, PROBLEM SOLVED. ^.^

Road nak g situ takde mnde yang special pon. Cam biase la. Terasa masa gerak sangatttttt lameeee je. Cam penah tak kroang sedar, kalau korang NAK pegi kat satu tempat tuh, perjalanan die rasa panjang gile, kan kan kan? Bile nak balik TUP TUP dah sampai rumah. Kalau korang sedar la. Azie aku tau takkan sedar. Pergi balik same je sebb tido terkangkang kat belakang tuh. Hahaha. AND AND time aku nak situ ntah pape jalan kat russia ni. Satu mmg boring la, nmpak tanah lapanggggg je spnjg tuh, but bukan problem la. Jalan die like, omg gile scary. Cam berlopak2. ntah pape. serius. risau jugak aku nak g pun.

And selamat aku tak sakit perut dalam bus.
____________________________________________________________

Sampai kat kursk dalam pukul 7 pagi gitu. Budak2 futsal terus nak kene lawan pastu. And aku lak nak kene lawan jugak pastu tuh, but pukul 9 la. budak futsal la paling sedih. Sampai2 dah kene lawan an. Cam urghh. Frust kot. Letih2 `18 jam perjalanan an. Terus tekene. Cesss.

Hah. Nyesal aku bukak fb kejap. Sampai2 dah nampak budak nizhny. haha. bapak ah. aku buat poyo sial. tanak lambai2 like bdk2 pmpuan buat cam jumpe mmg se-INTEC kan. Haha. Sori la weyh. aku datang nak lawan, bukan nak buat reunion. Ini thught aku yg pertama la. But takpe cool. Smntara tunggu nak ke venue ping pong uh, aku lepak2 la dulu ngan mmber seBadminton aku yg jugak state player badminton and champion jugak pon, and also bidan terjun ping pong pon, nama dia Allan Gan. Bukak Fb aku dan stalk skrg. Haha. mmg kamcain sial ngan die ni. Die ni 3rd year but mmg kamcain habes ah. So ktorang pon maen2 laaa. Cam best gile kot. Lawan hari tuh, mmg dah tau tiga universiti je anta wakil utk ping pong, so bronze medal mmg dah konpem la. So daripada maen btul2 maen la maen2. Coz kalau maen btol2 pon cam takde mnde. Ktorang bukan hebat pon. Senior2 hebat tanak g sbb nak studi. Heh.

So dapat la kene belasah, but bronze medallist. Ingat aku nak diam kene belasah gelak2 pon? Haha, siap tunggu la time badminton esok.

So hari ni end cam tuh, g la jalan2 tgk budak team basketball. Ktorang nye team basket sampai semi je. Then stuck kat situ sbb ade player, which was key player la jugak, Wengen injured. Emosional gila aku sokong2 team aku ni. Haha. But mmg fight la basketball, seronok tengok. Aku tanak maen sbb game ni ganas and perlu stamina gila2. So once again basketball ktorang kalah ngan team MMA which aku jugak kalah ngan team ni dalam ping pong. Berapi gua.

End of the day. But Tahniah kat team basket. Korng mmg hebat. And lagi satu, aku ada suka kat amoi kursk. :-D. Hahaha. F la kau hafidz.

___________________________________________________

Apsal cam nak panjang je kali ni. Heh.

SO ni la hari paling important utk aku, BADMINTON, di mana aku mmg devoted life aku untuk game ni. Hidup mati aku pun untuk ni jugak. But still ada value islam la. Haha. So hari ni aku pikir aku nak pakai sluar panjang so that boleh proff, sluar pendek ke panjang ke asalkan orang tuh boleh maen, takde masalah pon. Heh.

Hari ni start game yg agak mmboringkan sbb belasah budak2 Moscow Aviation Institute (MAI) 5-0. Owh lupa nak gtau, ni permainan berkumpulan. Ada 1 single laki, 2 double laki, 1 double pempuan, satu mixed double. So aku mane double laki dulu. Cam ktorang maen2 je la.

Seconf game jumpa team tuan rumah. HAHA. AKu kene maen mixed double. Takpe aku jadi mangse korban la. So aku kalah, but team menang la.

Next team is MMA. dendam aku okeyh? So aku kene maen double laki time tuh. Haha. time ni orang nak tengok diri aku yg sebenar, inila die. Disebalik aku duk senyap2 jeeee, hah, inilah masanya. Aku maen cam bdk gila okeyh? aku menjerit okeyh gila gila gila. menari, lompat2. senang cakap bukan cam aku yg korang used to see la. and luckily aku tak mencarut. itu takkan. maybe aku selalu kalah dalam game or pertandingan seblum ni, so kali ni aku takkan biarkan benda tu belaku lah. not in the semi final okeyh?


menang la volgograd ngan 3-2. but tunggu next game RSMU. which was dalam team tuh siap ada budak ex ssbj and pelapis badminton malaysia pun, nama dia kate. luckily, die dah tembun sekrg so, everything seems nicer la. ni aku maen mixed double. kalau cakap bab belasah, jerit, aku lagi la. thanxss to my partner, Tan Eee Lin. Die ni state plyaer untuk sabah. so kalau aku maen double ngan die takde masalah, sbb die maen cam laki2, but still, die cun dowwwwhhh. sama umur dowwwwwwwwwwhhh. okeyh, mmber aku siap ade berazaam "taon depan aku nak maen badminton, boleh ngan eee lin". psssst. fine, aku tanak pon. ngeheee. so final tuh agak fight coz, aku ditarget sebagai MUST WIN punya macth or else, ktorang akan kalah. alhamdulillah pertaruhan tuh tak salah. punya la seronok. time ktorang lawan ade satu mamat india botak ni, mmg smart ah die maen psyco cam gerak2 robot la ape la. but, but, but. ktorang still ada Andi, rum8 aku Klez, and BOSS psyco msti ah Ilyas si Demonic ni. so, nak tanak, mmg kene phsyco abess ah. and overall ktorang mang and won gold la for badminton. haha. sangat sangat sangat best. rasa cam nak cakap " hey hey..tgk laa gua ada pingat 2 tau tak, satu free satu gua mmg dapat". bukan rasa dah pun, mmg dah aku cakap dah pun. -.-"".

tak salahkan tak salahkan ??? dah orang nak puji, terima je lah. but still laa, aku takkan la nak bangga2, sbb aku memang nasib je la, sebab aku diatur dalam strategi dgn abiliti aku dgn smpurna. tu la pasalnye. heh. so, bukan probs pon.

_________

malam tuh ada malam gala night. so, aku pon g. and btw btw btw, kat kursk banyak sabah and sarawak, and derang ni mmg famous dgn social gila gila. and normal la kalau dressing cam gila gila gila. but still, ade yg nice ada yg kashmaq. so, takpe la. gua pergi je la. and surprisingly aku sangat suka ngan persembahan malam tuh. it was just like sangat sangat 1 malaysia okeyh? bukan sebab najibn punya kempen, but, aku rasa sangat betapa malaysia sangat unik and kalau takde sntimen racist cam "kau cina kau babi", "kau india, kau biawak", "kau melayu, kau miskin", aku rasa hidup mmg sangat2 aman, and insya Allah kita akan be more developed. like, for the FIRST FIRST FIRST TIME in my LIFE, aku rasa sangat macam "kita semua cam satu bangsa". nothing different at all. languages, skin, agama, nothing. cam, aku sangat enjoy perjalanan aku ke kursk ni. aku tgk penyokong, cam semua sokong. semua sama2 sorak. and plus, not only DURING the competition, but eben nak lepak2, nak sembang2, nak makan2, nak g kencing pon. like, aku rasa bersyukur dapat g volgograd. siap ktorang maen kutuk2. takde seniority, takde racism.

I wish we could stick like this forever.
___________________________________________________

A VERY HUMBLE SORRY TO:

a) abang india RMC- terpanas sbb gunakan aku untuk g amek borang die tertinggal jugak time nak bertolak tuh. sori sangat2. aku sangat tadapat control emosi.
b) attaful uzair- sori kalau ingatkan aku panas hari tuh, but, aku tadapat control emosi time tuh, and aku harap abg ni tak menyampah ngan aku.
c) cheryl- tadapat cover untuk badmnton tuh
d) double MMA- sori kadang2 kalau maen dgn penuh perasaan time tuh, sbb tuh seronok lebih kalau dapat hentam korang. sori, adat permainan.

A VERY SPECIAL THANKS TO:

a) aidid- coz belanja zhar pizza and sangat take care pasal aku time dalam bilik sekali tuh. die ni mmg senior yg paling baek yg penah aku kenal. and sangat berfikiran rasional.
b) kelvin yii- bagi smgt berapi utk aku lawna ngan MMA tuh.
c) klez, elias, andi and other supporters- sbb bagi sokongan yg sangat sangat padu and phsyco player lawan.
d) semua yg ade la kongsi2 makanan dalam bus tuh.
e) sdz- sbb slallu tanya pasal aku mng ke x? haha. kire thanks jugak kot.
f) kepada budak2 basket team volgo- korang mmg rulersss.
g) nazrin and syafiq kentang second year- korang dah sanggup teman ktorang untuk lawan time lawan bdminton tuh. gile thanxs korang.
h) selva- sbb sangat pandai menasihati.
i) kepada mmber aku di malaysia- ini sangat sangat sangat special thanxsss kat korang2 sbbb, aku tamampu pergi ke kursk pon kalau takde korang. aku takde duit, and then korang2 jugak bantu. aku gi situ, aku tamakan banyak pon, makan amnde yg free and dijamu. and aku masih mmpu saving sampai skrg. and i won that for korang jugak. heh.. apsal gaya aku cam menang piala thomas ni?
j) last but not the least, to allan gan- mmg jurulatih yg sangat hebat. eventhough ko chinese, ko state champion, ko pendek(?) ko latih aku cam gila gila, and nak nak lagi ko cakap kat aku " lepas ni aku boleh fokus untuk ko gak la, aku kasi satu program khas untuk ko utk play single pulak lepas ni, so that ade variety dalam game nnti". and ko mmg chinese yg paling humble yg penah aku kawan sbb, spnjg di kursk ko slalu je lepak2 ngan ktorang. padahal ko pon ade gak geng laen. aku mmg respek ko la. thanxs sgt2. and even ko senior 3rd year, but, ntah, ko still rilex je maen lawak2, cakap ngan ko pon rileks je.

so pasni, aku mmg akan terukan bermain badminton utk kuruskan badan aku(?). tak serius dowh, semua mmber aku dari universiti laen cakap "hafidzzz, apsal ko kruusss gilaaaa? ko tak cukup makan eh?"

see kan aziee kan kan?????


________________________________________________________________

photo album:



















A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

1 yakek:

Anonymous said...

salam...
congrats sbb menag...
sori la lambat sikit...
baru terjumpa blog awk ni...

emmm, sy nak tahu sapa ye player2 dalam team basket volgo...
~n.a.r~