Wednesday, April 14, 2010

janji. dan manis.

6:48 AM

setelah sekian lama aku tak blogging. actually cam biase. aku blogging jugak semalam. satu hari aku akan cuba blogging jugak walau camner pon. but, one thing la, tak semua yang aku blog, aku akan post. one day, korang akan baca jugak. maybe aku baca yang korang dulu, or korang yang baca aku dulu. yes, aku tulis untuk orang baca pasal life aku, but, bukan semua orang akan tau. but, one day akan tau jugak. jangan risau.

aku rasa aku cube mencari yang terbaek dalam hidup aku sekrang. contohnya iPhone. itu terbaek. walapun first place untuk handphone touchscreen is htc desire, but aku prefer iPhone lagi. heh. bukan sebab nak mewah2 laaaa. but sebabb...banyak kebaikan kot pakai iPhone. aku dah tengok dah yang Dzul tunjuk dia nak beli sony Xperia X(brpe aku taktau ah). but sony experia mmg mantap, but, mahal gila gila gila, and bagi aku tak worth sebab tabanyak apps korang leh pakai. aku pakai coz aku budak medik. sebb tuh aku nak pakai. itu yang terbaik. laen pade tuh, aku ada pikir, but aku malas nak tulis.

owh hari tuh aku ada janji nak letak gmbar2 classmate aku kan? i mean classmate baru aku kan? ini dia muka2 group AWWFULLY AWESOME....

memperkenalkan:

muhammaf hafidzzzzzz bin hasan. ini aku ye. yang kat sebelah tuh nnti aku gtau.



ini jeosaphine. satu satunya perempuan yang ada dalam kelas aku. so kalau ktorang nak mencarut ke ape ke, normal la, takde beze pon. die bukan paham . and btw, dia ni la mangsa ilyas. selalu jugaklaa kene. and die ni mmg pelik n terkenal ngan bahasa peliknya. tp among budak2 india kat sini, die ni la yang paling hot. yang laen -.-""". no komen. bak kata suffian "KASHHMAAAAAQQQQQQQQQ!!!!"

-.-"""

bak kata semua pon actually.



tengok gambar di bawah ni and jangan tertawan dengan mukanya ala2 shah rukh khan hangit. nama penuh dia is naveen giftson. ktorang panggil die giftson, but makwe die which is jeosaphine tadi tuh, panggild die "navuuu"". but nada navu cam korang nak berak yg tengah2 push2 tuh. hahaha. NAAVUU. try la buat.

owh dia ni sangat lawak. sebab diperlawakkan oleh mmber akku ilyas jugak. gagaggaa. but baek gila kot coz, ktorang ade la skali sekala smbang2 pasal india uh camner, and derang mmg suke la citer bab2 ni.



ini dia jejaka hot. aku tak cakap, but aku rasela.name die syamil or senangnya Men. die ni ex ketua pengawas kat sekolah adik aku skrg ni, sekolah sains pokok sena. mantap an? and sori to all the gurlss ye....die nih dah occupied. and insya Allah akan kawen kot one day ngan cikgu Bio. gudluck. pelat kedah mmg xyah cakap lekat. and die la the one who declared aku sbgai "penang murtad".

-.-"" ye lah Men.

"awwwww kesiannya budak niiiiii.........tak bersalah gila muka dieee....ohhhh".
sekali imbas cam muka budak slumdog milionnaire time kecik2 tuh. kan kan kan? cam kesian gila kot tengok muka budak ni. ye kesian. aku dulu pun kesian. and aku dulu pun tapaham kenapa laaaaaa orang nak panas ngan die ni.

sekarang aku paham kenapa orang nak panas. takkan orang nak panas tak bersebab kan? hesh. budak niiiiiii. hah. lupe nak gitau. name budak ni is Venkat/Venkad. Mane2 la. haha. but, budak ni pun faymous ngan nama 'pistol'. sebab mmg takyah cakap ah, die ade talipinggang berkepala pistol bapak besarr gilaaaaaaa. owh ye kepada rodi, amik la gambar ni. ko cakap ko minat kat dieee kaaaaaaannnnnn?????/





ini lah boss aka devil kelas ktorang. aku rase aku tapayah cakap pun korang dah tau sape. ini lah ELYAS ADAM. hahaha. amacam demonic ak pose die? dowh, die ah budak yang kalaau takde dalam kelas aku jamin semua orang sunyi shit takde gelak sangat la hari tuh. and tactic die buat lawak aku tanak gtau atas alasan2 tertentu. die ni aku tak tau occupied ke tak. tapaham aku status die ni. aku declare budak ni sbgai genius, coz, ntah. hidup die cam rileksss je tapenah ade masalah.

HAHHHHHHH. INI DIAAA DI BAWAH NII YANG PALING FA (fat asss) dalam group aku, nama dia suffian. owh azie, sila kagum sekrang dengan budak ni. budak ni perkataan yang paling tak lekang dari mulut is "vogue". and, pasal post aku yang "sexual harrassment" tu kan? ni la manusia yang buatnyeee. but, perkara yang paling best sekali ngan dia ni issss....GOSSIP. omg, semua cikgu ktorang gossip, kasi nickname, kasi gila2, buat gila depan cikgu, etc. aku tak sanggup nak cakap.



itulah classsmate2 aku yang baru. dari dulu nak post. but tapenah ada kesempatan kot. i mean. camera rosak la apelah. ceh.

and please. aku remain perangai aku jugak. berubah in term aku adaptation. living with people of not ur age (sebab semua malaysia dalam kelas ni tua stahun and yg paling tua is Elyas sebabb die berumur 23 tahun rasenye. best duk ngan derang. bukan aku tak belajar sumthin aku belajar. dengan rileks. aku stay ngan derang2 ni aku tau care nak saving. coz derang ni semua budak private. duit derang monthly sikit je. takde cam budak scholarship dalam 1900 rggit sbulan.

davai sape lagi skrg? nak masuk group aku ada kekosongan satu tempat. but please laki2. kalau masuk pmpuan, punah semua. serius.

_____________________________________________________

Janji II

penah ingat tak sebelum aku datang ke Russia ni aku ada bellllliiiiiii banyaakkk makanan. rempah2. korang tak beli pon. "bagusslaa ko beli semuaa niii...". then rapatlaa ngan aku. then sedap laa makan kari ayam, maggi ayam, maggi tu, maggi ni, perencah tu, perencah ni. semua duit tuh, ayah aku yang belanjakan. and aku belanjakan jugak. penat aku tanggung aku bawak dari malaysia dengan beg galas aku laa beg sorong aku la. best kan makan duit orang?

but sekrang korang laen kan? sorang tak kesah akulah yang beli cerek air dgn harga 790 ruble tuh, aku lah yang kasi korunk sup bubur maggi yang aku beli banyak2 sampai sekrang tinggal habi, milo aku habis semua korang ratah, makan, minum and bla bla. dan skrg aku dah takde pape dah. takde makanan. takde ape la. mane korang pegi? korang tak ingat aku ke? kenapa?

aku senang, korang lekat,
aku susah, korang mengelat,

entah la. jangan jadi cam ni la eh? jadi kawan tuh, biarlah atas dasar nak kawan. or else jangn dekat pon.

now hafidz, look forward, aku takkan didistract pon ngan masalah ni. sbb tuh aku lepas dalm blog. so that zero balik. aku dah lega sekrang. bina hubungan baru hafidz. ukhuwah islamiah. itu penting. aku kena pentingkan islam sekrang berbanding masalah peribadi aku sndiri. memelihara itu misi aku.

salam. and tq.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: