Sunday, May 2, 2010

adakah dekat atau jauh?

9:46 AM
menjadi lumrah,
jarak adanya dekat atau jauh,
itu sunnatullah,
namun usia kian berlabuh.

usia itu...penanda...
jauh atau dekatkah kita.

cantiknya rupa,
indahnya panorama,
romantisnya cinta,
cintanya harta,
adakah yang dicari itu dunia?

aku masih kejauhan,
letaknya jiwaku di pelusuk kegelapan,
masih dipenuhi kebencian,
masih deselubungi ketidakertian.

apakah aku masih tidak berubah?
apakah islam aku tidak sempurna?
apakah iman aku masih berbelah?
apakah diriku masih hina?

dimanakah silapnya nikmat ini,
inikah hati yang Engkau buntui?
inikah mata yang Engkau butai?
inikah telinga yang Engkau tutupi?

aku masih mencari hidayah,
mencari jalan yang benar,
datanglah cahayamu Allah,
memberiku sinar.

-written spontaneously by hafidz-

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

1 yakek:

Anonymous said...

wahhh, solute arr bro!
pandai bersajak rupanya. :D