Sunday, August 30, 2009

kelebihan berpuasa di bulan Ramadhan..sedikit tazkirah...

8:46 AM
huoih giler exaggerate aku nak tulis pasal mende nih. bajet badar ke ape ke. bajeeeeeet. haha. xnk alr tulis psal mendi nih. tapi apsal ade gak orang tulis pasal mende nih? ade ke orang nak bace. wtf. cam aku tulis x snonoh tu ade jer orang nak bace kan? fishing gak r.

so at last aku dh sampai kampung gak r. smlam kan tido kat umah pak lang aku kat kampung pandan, ampang. best sey-all duk kat rumah derang. xyah nak besar2 tapi enjoy jerrrr. makan2. who will thought that the house belong to a businessman? rse2 cam xde jer. tu lah yang aku respek ngan famili ktorang. ktorang prefer humbility. biar kiter nmpk miskin, biar kiter nmpak cam biase, asalkan kiter happy. xyah nak jadi musuh orang. best kan? anyway, i kinda feel riak tulis mende nih kat dalam blog lak. nasiblar xde sgt orang nak bce. harap2 lar.

humble2. kdg2 aku rse kau pun akan terlepas rse nak bgge2 gak. aku try nak control gak next time, every day. cube lar at least kan. aku manusia gak. mesti ade uat silap. mesti nye lar. xde lar nabi zaman skrang. sebut pasal nabi, tadi aku tengok jejak rasul, Yahudi symg cam tergoyang2 badan. haaha. plek. derang cakap yahudi x caye kat jesus and apetah lagi muhammad kan? orang uh cakp derang tunggu messiah. sape messia? aku tau lionel messi pmaen bolasepak aku tau r. haha.

aku xleh tengok orang nangis. itu kelemahan aku. and menangis is sumthin yang leh berjangkit. kecuali hati korang kerassss cam batu benci2 orang, kutuk2 orang kot. haha. xde lar. tadi aku nmpak nenek aku mennagis. ntah. die cakap die sangat happi aku le fly (insya-Allah). but. die nangis sbb sangat sayu nak lihat aku tgglkan die. lame lak tuh. to be optimism, aku cakap lar aku akan balik gak tahun depan. tahun kedua maybe x kott. die sdih. aku cakap xpe lar tuk, jangan risau lar. belajar jer sungguh2. huhu.

tu lar suasana kampung. ktorang xde lar pandai. but ktorang ade smngt nak uat sumthin untuk bantu orang ktorang yang left out. ktorang bukan tggl kat city. everyhting ade (which is why aku jadi cam gler nak g whopping complex mrate2. haha). apsal aku tulis mende ni kat blog ah?? maybe blog dah sbati sbgai tmpat aku lpas pndapat aku yang maybe laen drpd orang laen kot. cam ckaap kat tiang plak. haha.


p/s thanxsss for giving me sumthing precious that i cant buy forever. thanxss. thanxssss.

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: