Monday, March 29, 2010

dulu dan sekarang. tolong jangan baca untuk elak salah faham.

8:41 AM
there are big difference between me(sekrang) and me(dulu). owh, ni akan jadi entry emo aku sebab aku dalam masalah terbesar dalam hidup aku and aku masih buntu akal camner aku nak hidup lepas ni. ya Allah, dugaan apa yang Kau timpakan pada aku ni? aku semakin meruncing dengan masalah kewangan aku sekrang dan aku rasa amat2 payah nak belajar. and please, ONE MORE THING, masuk blog aku, jangan nak gtau2 orang lain yang aku menagih simpati dalam blog aku kat orang laen so that derang boleh derma2 kat aku. aku tak nak laa duit2 kesian ni. aku thanxss sangat2 untuk orang2 yang membantu aku. but aku tak sika "alaaa...kesiannn....". urghh, aku terasa looser.

sekrang aku punya duit ada dalam 300 rubles je lagi which is ~~rm30 ringgit. tak tak. RM20 ringgit je lagi sebab aku terpaksa bayar untuk internet, sbb nak check email, coz kalau aku nak pinjam akaun kawan aku punye internet, semua buat muka. jadi aku malas nak orang fuck up aku. well, aku dulu sum1 yang membantu orang, but sekerang dah takleh nak bantu dah, even nak belanja korang2 untuk bufday nanti dah tak boleh dah. sori sangat2. aku dah niat time aku nak keluarkan duit aku nak belanja orang makan Zhar Pizza ke. but hajat ak utak kesampaian and this will be my most disastrous bufday nanti. aku terasa amat down and loser sekarang. aku sekarang berhutang lbih kurang 4000++ ringgit ngan orang. and semua untuk bayar ticket flight and bla bla. skrg aku tak boleh nak beli tambang bas harian pon kat sini pass tambang tuh dalam 54 ringgit. which is kalau aku tgk dalam poket aku ada dua ratus, aku tamampu nak makan apa2 pun. dulu aku beli makan bulanan aku belanjakan dalam 1000 ruble, sekrang reduced kepada 160 ruble je dengan aku juz mampu membeli makanan2 kering cam buah2 kering.

aku terasa amat sempit dan tamampu bernafas sekrang. semalam member2 aku sedap semua makan nasi lemak derang beli kat senior 60 ruble. haha. aku nak jugak. but, kalau aku beli aku sakit untuk 3 minggu. so aku takleh nak beli. memangdang dua orang rum8 aku dah beli nasi lemak so no one akan memasak, tinggal aku sorang yang aku tak tau nak masak ape and nak kene study, nak siapkan slide nak siapkan tuh, ni. aku totally dalam exhausted and taamampu bernafas sekrang. ayah aku nak bank in duit kat akaun kawan aku, but, aku serius tanak susahkan ayah aku, coz, costly kalau dia bagi. aku tau die tgh sempit. sangat2 sempit. kalau dia tanye aku ade duit ke tak? aku gtau ade je abah, masih mampu hidup. so malam semalam aku mengampu la bilik ke bilik mintak sape ada maggi sambil mmbawa balang duit syiling aku, so kalau aku nak bayar aku juz korek je la duit2 syiling aku. heh.

semalam dah bayar duti kurks. aku terpaksa pergi actually sebab nak jaga hati member2 aku yang train aku penat2. nak tak nak, aku dah la pegang wakil untuk 3 games, so, cam payah untuk tolak sebab orang dah rekemen ko and ko nak lari. tu semalam thanxs kepada husaini dengan muka pemurah dia bagi aku duit and dgn pnuh muka hinanya aku amek duit tuh sebab aku dah takde sape nak tolong aku generate duit aku.

nak nak budak bilik aku nak buat sistem "masak sendiri". which means sape nak makan dia masak sendiri. aku takde makanan pon dalam locker aku. aku cam totally mati akal camner nak survive. and btw, derang mintak duit 90 tuble lagi untuk buat kad international student apentah. 90??? korang cakap 20 ruble pun dah berat untuk aku. inikan duit makanan bulanan aku tak tertanggung. haih. kadang2 ak uterpikir la jugak, kenapa takde orang nak buat cam aku akan buat dalam situasi sekarang? kenapa takda orang yangs anggup bantu cam aku nak buat orang sekrang. and please jangan teka apa aku nak buat untuk orang yang sama situasi dengan aku, coz, korang akan cakap aku mengampu dalam blog ni. aku nak lepas perasaan je dalam blog ni. please jangan misunderstood mesej aku dalam ni. aku nak lepas perasaan je. and aku dah gtau awal2 lagi jangn baca. aku sakit ya Allah. aku dah mati akal. tolonglah ya Allah. tolonggg aku.

aku tiada niat nak mengungkit. aku juz perlukan bantuan dariMu.

skrg aku dah dapat borang ATM tuh. aku lagi GILAAAAAAAAAAAA SAKIT AND AKU MENJEERITTT SSEKRG DALAM BILIK COZ AKU DAH MATI SEKRANG PAHAM TAKKKKKK??????aku kene print borang tuh, photoshtat ic and paling aku sakit is, nak post bende tuh balik and confirm would cost me more than 2000 ruble.

aku amat kecewa skrgh and down and aku tamampu nak study 100% juz 10 % otak aku nak pikir nak uat camner ngan hidup aku yang semakin bangsat ni. suddenly kenapa orang2 yang aku sayang dalam dunia ni left me waktu aku tgh sakit cmni...ade juga yang memulakan kesakitan miserable dalam hidup aku. and how could i wish aku tapenah jumpa orang2 macam ni.

tolonglaaaaaaaa............

sori ini entri emo aku. tapyah layan. ini adalah suara hati aku...

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: