Friday, January 1, 2010

tiramisu amaterasu

4:23 PM
mangsa tiramisu amaterasu sedap..sampai menjilat bekasssSSSsss....

Hari ni aku dah buat tiramisu seperti yang dijanjikan. sekarang dah pukul 3 40 pagi waktu russia..dan aku masih tak tau nak tido2 lagi sebabbbb...tadi aku tengok citer hantu. siap aku lagi jerit paling kuat. so kepada siapa2 bakal isteri aku, kalau nak ajak aku g wayang (eheh) sila tahan jeritan aku yang lagi annoying daripada pempuan yg kene ragut anddddd korang juga kene pakai baju yang high kualiti sebab aku akan tarik baju korang untuk selamatkan diri aku daripada perkara durjana scary2 tuuu. dah aku tanak citer panjang, nanti korang lak scary. okeyh, aku yg scary. sangat best la weyhh cuti nih sampai aku pun cam rase sayang jeeerr nak waste macam tuu. hari ni ramai plak member2 aku g msocow, aku tak pegi coz duit dah nak abess and plan2 aku nak kumpul duit nak g amsterdam . tapi nnti la cuti summer. okeyh aku tau aku dah lari tajuk.

*pasang lagu taylor swift-you belong with me*

lega sikit. okeyh balik kepada tajuk, hari ni memang agak enjoy la coz aku dah berjaya(?) buat tiramitsu. actually ni la first time aku buat mende2 cam ni coz aku tapenah minat nak uat mende2 cam kek2 ni. aku buat sebab manela tau nnti ade pempuan yg cakap "omg suami {or bakal} aku dapat buat tiramisu, {or bakal }suami korang boleh ke(?)". haha. terasa macho disitu. okeyh. riak cam ranting(seee aku tak menarut jugak). ceh apehal aku gelabah neh? well, lets get thing started okeyh? btw credit to member aku yang mengajar aku mende ni melalui ym. sangat2 berguna, espeially untuk first attempter cam aku ni. hah...ni la yang aku buat. buat keje sambil tangkap gambar. member aku cakap aku gila, aku cakap untuk blog, die cakap balik 'gila blog'. btw yg ckp ni mmber laen la.

soooo.....mule2:

the reCipe book (or paper)
seriously ni la yang original yang aku salin drpd ym tuu. aku simpan elok. actually aku plan nak buat latihan fizik atas kertas nih, last2 end ngan recipe tiramisu.

2) bahan2.

sini aku bantai pakai wafer sekali. and aku maseh tapandai nak bajet brpe banyak mnde aku nak gune. padahal coklat bar satu pun dah cukup. milo satu tuu pon dah cukup. milo tu supposely chocolate powder, but kat russia kan? plus kekreatifan orang bujang kan?..so milo la dibantai. lagi satu member aku tu terlupe nak ckp essen vanilla sekali. and yang chocolate bar tuu kalau boleyh amek yang cooking punye la, but ni pun dah okeyh jee.

mule2 lumatkan cheese tuu selumat-lumatnyaaa. aku punya dah memang cair, so cam senang gila la.

campur ngan whipped cream. walawey, kene pandai bajet, kalau tak obes korang manis gila. tambah la sikit essen vanilla time ni. kalo tak cukup manis letaklaa gula sikit.

nampakkan? tanampak lagi?

okeyh...ni lagi satu....


sori first2 kene celup biskut tuh dengan campuran susu ngan nescafe. celup2 pastu susun bagi jadi satu layer. then baru tuang campuran cheese tadi. sori time uh tangan aku sangat dah kotor, so takleh nak tangkap gambar.

pastu tabur laa serbuk coco tuh atas layer kek uh. pastu sagat(?) coklat bar atas die.

buat banyak2 kali sampai die membemtuk banyak layer. buat salut buat salut. jadi la banyak layer.

sejukkan. peace jadiiii. pastu dalam masa 1 jam or 1 jam 30 gitu amek la.

orang cakap kalau tiramisu yg sedap orang makan tak muak, so pandai2 la eh? aku pun first try kot....BUTTTTTTTTTTT......

inilah komen2nyeee...

Abdul Hadi Mohd Zahari
best gile seyh....besok wat gi deh..haha
5 hours ago ·
Muhammad Suffian Bin Sukor
5 hours ago ·
Muhammad Hafidz Bin Hasan
Muhammad Hafidz Bin Hasan
omg..thanxsss korang..
5 hours ago ·
M Syukri Sidik
M Syukri Sidik
nnt makcik mini maks boleh minta order kek tiramisu nk wat outlet haha!!
4 hours ago ·
Intan Rashid
Intan Rashid
tiramisuu? aka love letter? nicee n YUMMY!! =)
2 hours ago ·
Muhammad Hafidz Bin Hasan
Muhammad Hafidz Bin Hasan
syukri...eheheh..thanxss

intan: haha..baru belajarr nak buat laa...terharu eden (garu2 kepale)
about an hour ago ·
Intan Rashid
Intan Rashid
huhu.so sweet of u dear.post msia cptt. hehe
about an hour ago ·

ADIOSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: