Friday, September 10, 2010

raya itu

4:11 PM
AND so it was raya. yesterday. i mean raya pertama. i indeed joyed thousands of great moment. ^.^. so when i am doing sumthing, i keep thinking what is it behind this. the meaning behind all these things that happened. like, why is it it can meet my friends even though i they were separeted, why my heart tickled when it comes "jom pergi lawat rumah ni JAUH kat sana". even though it is far, but still, i wanna go. most important thing is, why and why, Allah let me to have this raya morning this year ? why it was already fated like that?

im just wondering, not like mempertikaikan or sumthin. ^.^. lagipun raya kali ni adalah sangat best. tau pekataan 'best' tu sangat boring, tapi ape nak buat kan, since mmg best pon raye ni, really learnt a lot of things. especially when i'd been to all my friends house. totally superb journey. unforgettable. walaupun bahasa or pelat cik ni dah agak berkarat sebenaqnya, i mean, bukannya ada lidah russian sangat pon kan, tapi die punya purity of penang tu kan not only depends on betapa 'q' nya di pekataan 'pelaqkkk', betapa 'aiiiiyy' nya die perkataan "tunggai", bukan bukan, buat apa nak buat tercabut kerongkong nak sebut mende mende alah macam tuh. owh lupa orang KL adalah sumpah fail nak cakap pelat ni. failed kat Q. sebut 'ayaq' tengok?

ye aku pon fail cakap KL. at least we tried each other kan?

sebenarnya, untuk menjadi penang sejati (cewah) it depends on betapa kita mendalami budaya kelola orng penang itu sendiri. kelola = lok laq = tak senonoh. i mean, being a penangian, not necessarily about books, nerdsss, penangians are nerdssssss, hey no such thing la. penangians are about to be sempoi. being lok laq. macam:

mat: woi tengok tuh....
jat & aku: padia ?
mat: tengok aku dok usha padia la ni?
jat: haram....pantang tengok marka...tak kera tudung ka tak tudung ka, semua hang nak...
mat: WWWWWWWWWWWOOOOOIIIII
jat: tekoh tak dan cakap papa lagi pasai dah buat dah...bagi makan besi baru tau.
aku: -.-""""" apakah yang hang buat ni mat ??? babi segan aku la dok belakang hang ni. aduih.
mat: besa la woi. hang tak tau lagi member aku yang laen.
aku: okeyh fine. totally aku boleh paham lagu mana.

*berbeza kan slang aku ngan slang derang ni? i mean aku agak skema banyak*


*kan?*

so special greetings to all my friends, who are furthering in their studies, no matter where, UiTM ke, Form 6 ke, Politeknik ke, mane mane je la, asalkan, in the menjadi insan berguna. jgn jadi sampah. macam aku. haha. tak lawak.

well these are the names that i would like to wish hari raya and maaf zahir batin. glad to meet and know you guys.

Primary school SKPT (Sekolah Kebangsaan Pinang Tunggal):
1) Izzat (jat milah)
2) Aamir Halim
3) Syafik Suhaili (capek)
4) Asri Bin Ismail (mat besi padang beka)
5) Nur Mastura
6) Baitul Izzati Binti Rasli
7) Rosliana
8) Nur Amanina Binti Khazali(?)/Ghazali (?)
(9) Nur Amalina Binti Khazali(?)/Ghazali (?)
10) hafiza bin ahmad (sori tapadat g rumah fiza deh)

Secondary schools:

1) all classmates 509. tiada terkecuali.
2) kawan2 baik: mior mohd nabil, tengku amirul tengku yunik, sabri, bull, sahli, kd, azie, lee, paeh
3) bebduak langkawi yang kat intec
4) sri dayana zuriyanti and others ex homeroom.

bebudak intec sir iz, teacher sume2, though aku tak famous kan.

and lupe pulak to y'all yg tengah berjuang mati matian di bumi volgograd. moga korang sukses selalu and salah silap aku harap diampuni, iyelah aku kan perangai ntah pape.

anyway enjoy the pics:

first picture of the day actually. My systers: Left: Huda Humaira, Right: Hannah Hazira


Iklan raya: aku tak tau is it petanda or what for beautiful start, but, the morning is very damn pretty. =)


first candid. really miss those childhood memories

asyraf. tapi panggil aissirap. takpun sirup or in english syrup. -.-"" aku serius.

Biasalah, dipagi raya, rak kira culture mane, we forgive and forget those wrongdoings. Insya-Allah. Allah itu Maha Pengampun. Inikan pula manusia.

Paksu's family.

Pak Cik Man's Family

he was jailed for an attempt of stealing motorcycle. but i hope he really changed after that incident. 5 days before raya, deheck was he stealing uh?


iklan raya 2




maaf tiada niat untuk kata satu malaysia. but we really indeen have a good bond between each other. he lives with his son's family behind my home. ouh, we called him 'ah tong'. 'tong' sounds as in 'sotong'. not as in 'tong sampah'. -.-"""

mat besi with his secondary schoolmate. and he is mate that i wrote just now. eheh.

this is capek (syafik) and mat hairi or kodi. cooll tak name die kodi payah doh nak cari name village2 gini.

this is stealing. i mean taking photograph like he owned that RXZ. eh betol ke RXZ aku mmg fail bab2 kete and moto ni. adeh.

ini merupakan photo yang kasi guaa bengkek and panasss je dalam hati kaaann. KENAPA SEMUA MEMBER AKU DAH ADA AWEK/MARKA SIAP ADA YANG PLAYBOY LAGI HAAA....APAKAH APAKAHHH NASIB AKU INIII AHHHHHHH.

p/s: elli iskandar cakap, ibu dia cakap, jodoh is just nice die punye timing. tak tue sangat, tak mude sangat. it just nice. kalau takde jodoh, tandenye tak sampai lagi la waktunye tuh. ngeeeeeeeeeeeeee. =P


"tangkap gambaq kami tangkap gambaqqq kamii. nak bagi nampak kambing (?) belakang ni."-capek. -.-""""

cubaan rempit tapi playsafe. eh ktorang assume that hari tuh hari free topi keledar, so sume tapakai topi keledar, kopiah kekadang je. dermmm.

oi kepada pembaca volgograd aka bontotpad, inilahhhh ketupat yang bakap buat korang OMG sangat dengkiiiiiiiiiiiiiiiiii. *dengkilah sebagai panjangnya pekataan 'dengki' tu. hehehe.

mastura ibrahim (nama bapak die tapasti sangat, tapi cam sedap je) sume dah grown up dah skunk. aku lemak je la. eheh. mak die penah keje kantin dulu. teringat time tengok muke mak die.

jus oren. kat russia takde kordial doh.

balang-balang kueh. jarang aku bukak. kecuali ade kueh cornflake. sangap kueh tuh leerh.


X and Y. kalau korang paham mesej aku la. derang due orang ni kembar. tak seiras. kiri akak, adik kanan. but due nice dah besar dah cun cun comel gitu. aku rasa dah berpunya.

*muka kempunan*


heading back to home. dah penat. walaupun naik motor. dah la tak drive.



iklan dan wallpaper lates desktop skrg. ^.^



moyang aku. which is, tok kepada ayah aku. paham tak?


okeyh. the fact is, ini adalah gambar aku, and the only gambar aku sepanjang raya ni. keje aku snap orang laen, but orang laen takleh snap aku. sbb aku ________. isi la sendiri tempat kosong. kalau nak komen kutuk, silakan, mmg itu skop jawapan nye pon. hahahaha. talak lawak.


anyway,


SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI DARI KAMI SEKELUARGA.



A 14 years old web designer from Kairouan, Tunisia. And then you write some more information about yourself like this to fill out the space that is left.

0 yakek: